mamma'n til M & K Skrevet 21. august 2007 #1 Skrevet 21. august 2007 Dere som har avvent barn på ca 2,5 år med smokk om natta, hvordan gjorde dere det??? Vi har en jente på 2,5 år som bruker smokk kun om natta. Hun har alltid hatt mange smokker i senga for at vi skulle slippe å gå inn til henne mange ganger i løpet av en natt når hun mister en smokk på gulvet. Ga dere bort/kastet dere alle smokkene på en gang eller tok dere det gradvis?
Prinsemamma24 Skrevet 21. august 2007 #2 Skrevet 21. august 2007 har ikke gjort det selv, men husker når min søster slutta. hun ble snart tre ( i mars) , og natt til julaften skulle nissen ta smokkene hennes fordi hun var stor jente, og andre babyer trengte dem. hun ble godt forberedt uker i forveien. det gikk kjempebra, og ingen protester. lykke til.
Cala75 Skrevet 21. august 2007 #3 Skrevet 21. august 2007 Jenta mi brukte smokke kun til soving fra hun var 10 mnd. En uker før hun fylte 3 år (nå i mars) ga hun bort alle smokkene sine (4 stk) til trollbabyene. Vi har en Tusseløype for barn i Bymarka i Trondheim der det er malt på trollansikt på trærne. Der henger det ofte mange smokker rundt omkring på trærne. Vi har vært der mange ganger og jenta mi har snakket mye om at hun også ville gjøre slik når hun skulle slutte med smokke. En søndag vi skulle ut på tur fant vi ut at det var på tide. Hun valgte selv hvilket troll som skulle få hvilken smokke. Var med og hang de rundt omkring og det var stor stas. Og da vi kom hjem var det tomt for smokker i huset. Da hun skulle legge seg var det veldig vanskelig for henne å finne roen og sovne på egenhånd slik hun er vant til. Jeg måtte sitte med henne og stryke henne i ansiktet til hun sovna. Var ingen tvil om at det var en avhengighet som måtte brytes. Hun hadde vanskelig for å finne roen og sovne i vel 2 uker. Bruke på en måte oss som en erstatning for smokken i denne perioden. Etter 2 uker var alt tilbake til det vanlige og hun klarte å finne roen på egenhånd. Så jeg kan ikke si det gikk helt smertefritt, men 2 uker er jo ikke all verden. Nå har hun vært her smokkefri i 6 mnd.
pøber´n & je Skrevet 21. august 2007 #4 Skrevet 21. august 2007 Jeg tok alle med en gang. Snakket mye om det et par dager, før jeg tok de. Kastet de, untatt en, som jeg sendte til Kaptein Sabeltann. Han fikk en båt (av meg) som takk for smokken + at han fikk et postkort fra KS med hilsen at han skal passe godt på den. Han spurte etter den de første dagene, men sa bare at jeg hadde sendt de til KS.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå