sørlandstulla Skrevet 21. august 2007 #1 Skrevet 21. august 2007 Alle rundt meg snakker om dunposer. Men jeg synes kanskje det er litt dyrt å betale 2000 kr for noe en kan bruke i et par/tre mnd... Får jo nesten dårlig samvittighet når jeg sier at jeg vurderer å ikke ha slik pose, men la ungen ligge på saueskinn og pakkes inn med dyne og pledd. Noen med erfaringer med poser eller endre løsninger? Må det være dunpose, eller gjør evt poser av annet stoff samme nytten? Hvordan er det med allergier og slikt hos små barn? (faren til barnet blir tett av å sove i dun...)
Gjest Skrevet 21. august 2007 #2 Skrevet 21. august 2007 Jeg skal kjøpe pose, men den "billige" varianten, med fleecefór inni(ligger vel på en 500-600 kr). Dette er fordi jeg ikke ønsker voksipose (synes de er så massive), og ikke ønsker sånn med ull/pels inni fordi det samler seg veldig mye støv i en sånn pose. Selv reagerer jeg også både på dun og støv (husstøvmidd) og vil derfor unngå de verste elementene. Men i barnehagen hos oss er det også en del som bruker tykke dyner og solide ulltepper oppå. Vi kler da gjerne først barna i en varm dress og rulle det deretter inn i et ullteppe (som en pølse ) og så fyller deretter på med dyner og tepper. Men det blir lissom mye styr det og, å ha med seg flere tepper + dyne overalt, og de stakkars små har gjerne vondt for å bevege seg når de ligger polstret i så mye stæsj.
*♥barney♥*fødeklar Skrevet 21. august 2007 #3 Skrevet 21. august 2007 Selvfølgelig må du ikke ha det. Vi har dunpose, men brukte også veldig mye dyne med ull pledd over, syns nå det funker like bra jeg!
Anonym bruker Skrevet 21. august 2007 #4 Skrevet 21. august 2007 ja det funker nok like bra, trodde kanskje det begynner å trekke under dyna jeg. men hvis man polstrer med ulltepper går d nok bra jeg har softbag med sånn som man kan ta ev med glidelås oppå toppen så blir på en måte en liten pose.. Så jeg tenkte bare å bruke den med saueskinn i bunnen og dyne og teppe..
de tre bukkenebruse Skrevet 21. august 2007 #5 Skrevet 21. august 2007 vi skal bruke lammeskinnspose med ullteppe oppi:) funket fint forige gang:)
Minnie Mom Skrevet 21. august 2007 #6 Skrevet 21. august 2007 Man må ikke ha pose, ser du har fått noen tips over her. Men hvis du kjøper en pose som barnet kan bruke i flere år, så blir det jo ikke bare et par måneders bruk. Kan også selges brukt etter noen år så tjener man litt inn igjen der. Vi har voksipose og er fornøyd med den, men det er jo smak og behag.. )
GuriMalla - ♀♂♂ Skrevet 21. august 2007 #7 Skrevet 21. august 2007 Jeg vil absolutt anbefale deg å ta den investeringen! Hvis du kjøper en dunpose/termopose som er 100cm lang eller mer har du pose lenge, hvertfall til barnet er 2 år! Når babyen er liten er det bare å brette den inn i lengden. Det er veldig praktisk med pose syns jeg. Hvis man skal sove borte kan den brukes som sovepose. Og i pulk er det et must med pose.
nungo Skrevet 21. august 2007 #8 Skrevet 21. august 2007 Nei da, du MÅ ikke ha pose. Vi hadde ikke det til tulla vår. Hun lå i dypvogn på lammeskin med teppe over og det gikk så greit det (født i november). Når det er sagt, så kan en slik pose brukes i mange år. Når jenta vår begynte i barneghage ( 2 år) kjøpte vi en dunpose, da hun skulle sove ute i vognen sin og var nå for stor til dypvogenen. Da angrede vi litt på at vi ikke hadde kjøpt den før, for i praksis sov hun i den til hun var 3 år. Nå er nr. 2 på vei og hun skal få glede av storesøstes pose i mange år.
Anonym bruker Skrevet 21. august 2007 #9 Skrevet 21. august 2007 Synes selv det er ganske så dyrt for dunpose, men vi har bestemt oss for å kjøpe den dunposen på barnashus med bamse i.... Den kan brukes til så mangt og lenge... Det er en veldig lang pose så man kan bruke den opp til 4 års alderen (som sovepose) ca, så når du bruker den i bagen så dytter du bare opp fotenden på posen oppover i posen. Så ser den nett og liten ut!! Det er antiskli bak på posen slik at du kan bruke den i sportsvogn. Man kan åpne posen slik at den blir et teppe, hvor baby kan ligge å leke. Så vi skal kjøpe denne (i en nøytral farve) slik at vi kan bruke den til flere barn om nødvendig! Lykke til!!
stinky og poopy Skrevet 21. august 2007 #10 Skrevet 21. august 2007 er ikke det litt avhengig av hvor i landet man bor da? Bor man i Nord Norge, er det sikkert nødvendig, men i kyst-strøkene vil jeg ikke tro at det er så viktig så lenge man har en god dyne eller lignende. vi har ikke tenkt å kjøpe, men så bor vi i Bergen, og her regner det mer enn det er kaldt
gravidmeja83 Skrevet 21. august 2007 #11 Skrevet 21. august 2007 Jeg syntes også det var vel dyrt med 1500-2000 kroner for en pose så jeg søkte på nett og fant en fin termopose med fleecefor som kan brukes opp til ungen er ca 4 år. Se på www.going.no Jeg betalte bare 515 kroner for den, og så har de rimelige lammeskinn der også som man kan ha nedi på de kaldeste dagene dersom man føler for det ;-) Thermoposen finnes i rosa, blå og svart...
elimor Skrevet 21. august 2007 #12 Skrevet 21. august 2007 Vår førstefødte ble født på østlandet i slutten av februar. Vi la ham på lammeskinn i vognen, og hadde dundyne med baby-ullpledd (hjemmestrikket med nøstebarn-garn) over på de kaldeste dagene. Og selvfølgelig det trekket som fulgte med barnevognen over der igjen. Hvis du er redd for dun-allergi, finnes det jo gode dyner av ull, jeg tror Ullkorga har noen gode.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå