Gå til innhold

Bleier som ikke lekker!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Maja har av og til blitt våt i løpet av natta. Vi har prøvd ut forskjellige bleietyper, men hun får uansett en våt flekk på en av sidene/ryggen oppom bleien. I det siste har dette skjedd hver natt. Vi har allerede begynt med maxi-bleier, så jeg kan vel egentlig ikke hoppe opp enda en størrelse. Det må jo i så fall bli kjempestort, eller?

De to siste nettene har vi skiftet bleie når hun våkner for mat i fem-tiden om morgenen. Da har det gått bra. Tror hun spiser så mye når hun våkner i fem-tida, at det er det som gjør at det renner over dersom hun ikke får ny bleie..

Vi har imidlertid fra før problemer med å få henne til å sove igjen etter at hun har fått mat kl fem, så jeg synes jo det hadde vært greitt å slippe å skifte da. Nå skifter vi i mørket i senga vår, så det er ikke sikkert hun våkner noe mer av det enn om hun bare hadde fått mat.

Noen andre som har lignende "problemer"?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepp!

Så godt som annen hver natt bli Josefine våt om natta og det skjer ca mellom 05 og 07, akkurat som du beskriver. Vi bruker libero.Synes det ble litt bedre da vi gikk opp et hakk i bleie fra 3-6 kilo til 5-8 kilo, men da snuppa bare er litt over fem kilo kan man jo ikke øke igjen. Da blir det jo bare mer lekkasje fra siden tenker jeg. De spiser vel for mye om natta til at bleien kan holde på det.

Er det noen som bruker noen andre bleier som nesten aldri har dette problemet?

Skrevet

Hei. vi har slitt med det samme. Og jeg har prøvd alt av bleier. Maxi, uo-and go og både libero, pampers og til og med euroshopper! Ingen holder på urinen godt nok.

Og har han en real kule med avføring, noe som flaskemelk-barn ofte har, så har vi bæsje helt nede i sokkene også!

Legen på helsestasjonen sa at når barna drikker så mye flytende væske at det renner så fort gjennom som det gjør om dagen, så er det på tide å øke mengden fast føde, eller for vår del starte med fast føde. Min lille prins drakk til sammen litt over 1 liter med væske pr dag i bare melk.

Men jeg vet ikke om jeg setter lit til den teorien. - Synes det er alt for mange uhell fortsatt. Senest i natt!

Skrevet

Hei

Jeg er veldig fornøyd med Lidl sine bleier jeg! Har ikke opplevd at hun lekker gjennom dem om natten. Og hun har TUNG bleie på morgenen :-)

Eneste gangen det kan komme litt gjennom ved låret er når hun har sin eksplosjon ca 1 gang i uka, men da tror jeg ikke de største bleiene hadde holdt unna heller da :-)

Skrevet

Vi bruker pampers, og opplever lekkasje svært sjelden, men i går var hun våt på siden, over bleien. Jeg har en teori om at hun blir våt på siden hvis hun ligger mye på siden, dvs at urinen ikke går ned i bleien som den skal, men finner seg en vei opp på siden.

Bæsjebleier er også håpløst. Hvis jeg ikke skifter umiddelbart, så har hun det langt oppover ryggen. Hvis det eksploderer når jeg ammer har jeg egentlig ikke tid til å la henne die ferdig...

Skrevet

Hehe jeg synes jeg ser det, mor og barn har fredelig matstund i sofaen og så BOOM en eksplosjon i bleia og full fres på stellematta :-p

Skrevet

Hei.

Enig med samsyn. Vi er også veldig fornøyd med lidl sine bleier. De har til og med indikator som viser når bleia er full, thi hi. Det synes mannen er fryktelig morsomt...Her er det også fulle bleier om morgenen men aldri noen lekkasje. På Ikea selger de sånne fine tisselaken til å ha under lakenet. De har vi både i senga og i vogna så ikke madrassen blir ødelagt iallefall.

• 2 uker senere...
Skrevet

Sånne tisselaken kan du også få kjøpt på Kid Princess, Jysk, og SparKjøp, de er veldig greie. Hadde også noen uhell på nettene en gang i blant tidligere, men veldig sjelden nå. Dere har dem ikke for løse? når barna har på pysj, så har bleien mer "boltreplas, og kan lettere flytte på seg og gli ut av fasong. hvis det sjer ofte kan det være en ide å prøva å ha på body om natta, som holder bleien bedre på plass. Jeg fikk også beskjed på sykehuset, at om bleien lekker, så er det på tide å bytte til større størrelse, men tror ikke alltid at det bare er derfor. Og vi med gutter må jo passe på at utstyret peker nedover..hehe :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...