Gå til innhold

Huff... Lønn er så vanskelig...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk høre om lønnsforhøyelsen min i går... Skulle gå opp fra 240.000,- til 252.000,-... Men landssnittet for de med min utdanning ligger på over 300.000,- i årslønn...

Litt stort gap kansje?

Og hvordan sier jeg til sjefen at jeg syns dette er lite?

Huff.. Liker ikke sånn jeg..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som har noen gode tips til meg?

Skrevet

Huff, det er jo urettferdig. Men hvor jobber du? syns det hørtes rart ut, er det lov å gi så lite da?

Du er ikke organisert eller noe sånt da?

kanskje høre med de andre du jobber sammen med? hvis noen av de andre tjener like dårlig fortsatt kan dere jo gå sammen?

Skjønner veldig godt du ikke liker det, ekkelt å ta opp sånn!! Jenter er nok litt verre der en gutter også ;)

Skrevet

Jeg ville ringt litt rundt og sjekket med andre i samme yrke og legge fram fakta for sjefen. Det er mye lettere å si i fra med fakta på bordet.

Det er jo også i disse tider mangel på arbeidskraft i mange yrker - kanskje også i ditt?

Skrevet

Dette er en vanskelig situasjon... Dersom det var meg, ville jeg tatt en samtale med sjefen og forklart på en pen måte at du synes lønna di er for lav i forhold til hva du kan forvente... Kanskje du kan spørre om hva planen for lønna di er framover, sånn at du får en pekepinn om hvilket tempo de har tenkt at den skal øke?

Jeg vet ikke hva du jobber med, eller om det er privat eller offentlig, men jeg synes ikke det er riktig å ligge 50 000 under gjennomsnittet.. uten at jeg vet noe mer om det..

Skrevet

Jobber i en liten arkitektbedrift, med to arkitekter, som eier firmaet, og jeg, som er teknisk tegner, fikk en ny teknisk tegner i går, men hun er helt ny utdannet, men skal jo også egentlig ha mere enn hun kommer til å få..

Er kjempe vanskelig dette, for jeg er litt sånn at jeg er taknemlig for at jeg har jobb.. Men er jo litt kjipt at de jeg gikk på skole sammen med, men jobber i en annen by, 6 mil unna, tjener over 300.000,-...

Men er så vanskelig å skulle legge dette frem for sjefen, for jeg vet at firmaet har slitt med antall oppdrag og sånn, jeg var oppsagt i ca 10 månder, men fikk begynne igjen da arbeidsmengden tok seg opp igjen, og nå går det veldig bra. Men er inneforstått med at jeg ikke kommer til å tjene like godt som de som bor 6 mil unna, men 50.000,- er litt vel stor forskjell...

Er ikke organisert nei.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...