Gå til innhold

Noen som har vært i Alanya med 2-åringer..?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi reiser om en uke, og lurer på om det er noen som har vært der i det siste, og vet om de har badebleier og vanlige bleier der..?

Skikkelige bleier som vi er vant med...

Andre tips vi må huske på? :o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Badebleier er jeg ikke sikker på,men vnlige bleier har de.Ganske dyrt,så pleier å ta med bleier.

Skrevet

Huff ikke for å skremme deg eller noe, men jeg kommer aldri til å reise dit, uansett alder ! Verste stedet jeg har vært på i mitt liv, har gitt tyrkia en sjangse to ganger, og det var to ganger for mye.

Drapstrusler, ran, luring av penger og politi som ikke orker å hjelpe turister har jeg ikke respekt for. Jeg reiser ikke til land hvor man ikke en gang kan stole på politiet. Så mitt svar er, jeg hadde ALDRI dratt dit med barn, ikke en gang med voksne eller i voksen alder. Kanskje ikke akkurat det du spurte om, men da dette ikke hjelper deg nå, vil jeg iallefall anbefale deg og passe godt på vekser osv. Ta ALDRI med deg store sedler inn i taxi, prøv å unngå taxi om du kan. De lurer deg, og vi ble drapstruet. Kniver ble trukket frem og de satte den på strupen på samboeren min, fordi vi ikke ville gi han 200 euro for en tur som kostet 7 euro... ! Tilsammen ble vi snyltet 3 ganger for penger, taxier prøver konstant å lure penger ut av deg. En taxisjåfør kjørte oss til en banksautomat og TVANG meg til å ta ut 300 euro til han, mens han holdt igjen sambo.

Kortet til sambo ble ranet fra han, og de tok 9000 kr ut av kontoen hans. Da vi skulle anmelde ting, dreit politiet totalt i oss. De såkalte reiselederne på 18 år, var til ingen nytte. De kan fortelle hvor stranden er osv. men ikke ta ansvar når det skjer grusomme ting. Nei jeg gråt så mye på den turen, og har opplevd bare møkk i tyrkia den første gangen også. Etter noen år tenkte jeg at jeg jo kunne gi det en ny sjangse, og så mye dritt som vi opplevde....huff !

En liten jente som ble voldtatt og drept der også, 4 år om jeg ikke tar feil ? Så man må passe på der nede ! Stoler ikke på NOEN av de !

Skjønner at dette ikke hjelper deg, men ta iallefall forhåndsregler ! Er jo mange som kommer tilbake uten EN negativ opplevelse også :) Så håper dere får en fin tur !!!

Skrevet

Har også vært i Alanya to ganger. Uten barn. Jeg reiser aldri mer tilbake der, ikke til Tyrkia i det hele tatt.

Stranden var også skummel, jeg holdt på å drukne da jeg skulle reise meg fra vannet og gå opp på land. Det kom bølge etter bølge og skubbet meg ned i sanden under vannet Og det helt inne med land!!! Dette pga måten stranden var, vanskelig å forklare. Tilslutt kom heldigvis en mann og hjalp meg opp...Sjøen i august var skitten og fæl, hold dere til bassenget! Men det var jo ikke dette du lurte på...

Er det det flotte hotellet/familiehotellet du skal på, så får du sikkert en fin opplevelse. Men husk våtservietter og våtservietter med sprit på, så får du vasket alle sine hender før og etter måltid. Utrolig lett å bli syk i Tyrkia.

Skrevet

Det med stranden opplevde jeg også, seriøst jeg fikk panikk. Kom meg ikke opp, og jeg lå HELT inne ved kanten, folk stod og så på og gjorde ingenting. Plutselig så sambo meg og hjalp, følte meg rimelig dum...men jeg skjønner SÅ godt hva du mener !!!

Når det gjelder resten av turen, så kom jeg nå på at det faktisk var et gjengopprør rett utenfor den store grå moskeen mens vi var der. To stk ble knivstukket og drept. ! Herregud for et styr det var på den turen...aldri igjen !

Skrevet

Heisann:)

Jeg har ikke vert i tyrkia med barn, men har vert der to ganger før jeg fikk jenta mi! Synest det va helt topp å har ingen betenkeligheter med å dra dit igjen:)

Bare for å få noe posetivt å;)

Ha en kjempe flott tur:)

Skrevet

Ja, jeg fikk også ett snev av panikk når jeg igjen på tredje forsøk ble dradd under vannet igjen. Helt forferdelig. Hele hodet og alt ble under vannet, og jeg ble dradd utover...

Skrevet

Ja, har vært der med barn på 15 mndr, gikk kjempe fint, men som sagt tidligere her, så er bleiene veldig dyre, så det lønner seg nok å ha med hjemmefra!:) God tur da!

Skrevet

I alle dager så uheldige dere måtte ha vært... :o)

Vi var i Tyrkia for 6 år siden, og hadde det kjempefint:)

Men det var 4 år før datteren min ble født, og da tenkte ikke jeg på bleier ;o)

Men da tar vi med oss bleier, og reiser for å kose oss sammen med besteforedre, tanter, onkler og søskenbarn :o)

Skrevet

Jeg og sambo(Han er foresten tyrker) Var i Antalya og ble stjålet fra alt vi hadde etter at vi hadde kommet ut av flyplassen. Og politiet kunne ikke komme fordi de hadde så mye å gjøre sa de, så vi reiste til politistasjonen.Og der satt de å drakk te og spilte kort faktisk!! Men har vært i Alanya siden og likte meg veldig godt!Bortsett fra stranden, det bølget så mye at det var vansklig å komme ut,det var kjedelig.Et lite tips ikke stol på NOEN!!!Ser de en mulighet lurer de deg om de kan.Og pass godt på tingene deres uansett hvor dere er.Sambo pratet mye med folk der nede og han ble fortalt akkurat hvordan de gjør det. Og vær forsiktig med å prute for mye, merker du at de begynner å bli hissige bare gå, ikke begyn å diskuter,det kan være dumt!Bortsett fra det negative er det utrolig fint der nede, de er veldig hyggelige. Håper dere får en fin opplevelse.Man må ta forholdsregler uansett hvor man reiser på ferie.Kriminalitet er det overalt uansett hvor man reiser!

Skrevet

Vi var i Alanya i fjor med en på to og en på fem. Jeg har aldri likt meg så godt noe sted. Kjempe koselige mennesker, som fikk oss til å virkelig føle oss velkomne. Dere som har svart her må ha vært utrolig uheldige. Og det kan man være i alle land, her også.

Ikke STOL på noen, hva er det for noe å si? Passe på tingene sine, er noe man alltid må gjøre uansett hvor man er.

Nei, kos dere på ferie, jeg vil mer enn gjerne tilbake.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...