Gå til innhold

Er det sant??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det sant at fortidlig fødte barn får stor avstand mellom øynene og slikt? Og at det vil forbli sånn for alltid? :S

Og dersom det er sant.. hvor tidlig født er det snakk om da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har jeg aldri hørt om..........

Skrevet

Ikke jeg heller, før i dag :S

Skrevet

jeg kjenner to damer som har født ganske for tidlig, 3mnd og 2mnd for tidlig og ingen av disse ungene har stort mellomrom mellom øya altså.

har også sett bilde av ei lita jente som blei født for et års tis sida, lille nora, datteren til hun 87jenta som har brukt å være her inne. hun blei jo født 15 uker for tidlig og kan ikke si jeg så noe unormalt stort mellomrom mellom øya på hu heller;) nydelig lita jente!!!!

så det er vel heller tvilsomt at dette skulle stemme!!

Skrevet

ikke nødvendigvis langt mellom øynene, men det er mange fortidlig fødte barn man kan se det på. Er noe spesielt med ansiktet...

Skrevet

Niesa mi er født nesten 3 mnd for tidlig og har ikke noe større mellomrom mellom øya enn søstera som ble født til termin.

Men som ei anna her sier, man kan se det på ansiktet hos enkelte, vet ikke akkurat hva det er, men man ser liksom at h*n er for tidlig født...

Skrevet

Okey, takk for svar =)

Men er det veldig tydelig, det som skjer med ansiktet til noen? Sånn at det er risiko for evt mobbing, eller må man nesten vite om det, for å se det? eller åssen jeg skal si det..

Skrevet

ja blir liten av vekst resten av livet,heller kort mellomromrom mellom øynene enn langt det jeg har sett.

Skrevet

Jeg har tvillinger som er født 8½ uke for tidlig og de har ikke stor avstand mellom øynene.

Har heller aldri hørt om det. Men det jeg vet er at fortidligfødte så kan man se det på noen. Mine er jo litt mindre i vekst, men begynner å ta seg opp skikkelig nå.=)

Skrevet

NEI!!

Tror avstanden mellom øynene er helt opp til arv og gener og ingenting med når en er født.

Jeg er selv født 9 1/2 uke for tidlig for 27 år siden og har ikke akkurat noe avvikende avstand mellom øynene, jeg har heller ikke vært et spe og lite barn opp igjennom... Men nå er jo premature jenter litt mer seige og mer levedyktige enn premature gutter...

Tror det er litt tilfeldig rett og slett...

Skrevet

har også hørt d-men tror også heller at d kan være spesielle trekk d r vanskelig å sette fingeren på-men har sett d selv på 2 ulike-et barn og en voksen-og det var noe annerledes ja, men jeg tenkte bare at hun hadde litt spesst utseende-ikke noe mer enn d... og d var snakk om veeeldig for tidelig fødte...

Skrevet

jeg vet om flere som har veldig stort mellomrom mellom øynene, de er født rundt uke 30 og 32...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...