Gå til innhold

Jeg har en storsinnet mann

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag har vi for første gang fått besøk av pappan til 9 åringen min her nedi Nord Karolina. Han er på gjennomreise, og skal nordover hjem der han "hører hjemme".(etter enda en fiasko-tur til Texas...)

Jeg ville gjerne at han hjelper meg å ordne pass for gutten i morgen, sånn at han kan bli med meg til Norge neste gang jeg drar (man må møte opp personlig sammen,fikk jeg vite i dag).

Så han skal overnatte i nærheten, og da spurte han om det var ok å ha gutten hos seg i natt, og det har jeg selvsagt ikke noe som helst imot. Men han sa han hadde bare råd til et motell til 30 dollar. Var ikke på tale å bo noe annet sted,for det var alt han kunne betale,sa han.

Å ha han her hos oss er umulig nå, fordi vi bor sammen med svigerforeldrene. Men vi lot han komme inn, sånn at han fikk hilse på hunden vår (som vi jo fikk i som hvalp for nesten 9 år siden), og få se rommet til sønnen sin.

Når han skulle finne motellet, og ta med gutten, foreslo vi igjen at det beste stedet er et motell 5 minutter unna, for de har basseng, og ikke sånt klientell som det billigere har. (der det er strippeklubb ved siden av...ikke noe sted for gutten min iallefall!)

Da han sa han ikke hadde penger til det, gir mannen min han mellomlegget.

Eksen tok motvillig imot pengene, og sa han hadde ikke trengt å gjøre det.

Men mannen min gjorde det slett ikke for eksen. Han gjorde det for gutten....

Jeg har ikke fått barnebidrag fra han på mange uker. Han har ikke fast jobb lengre, og ekteskapet han inngikk i TX gikk i dass måneden etter at de ga hverandre sitt ja.

Dette er en mann som i 7 år lot meg og barna gjennomgå mer enn noen noensinne får vite om.

Og så gir mannen min penger til han, sånn at han kan leie seg inn på et bra motell. DET hadde jeg faktisk ikke ventet....

"It was the right thing to do", sa han. Kort og godt.

Lurer faktisk litt på hva eksen tenker akkurat nå.........

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sa ikke han er perfekt ;o)

Men han er god! Det er han virkelig.

Skrevet

Det var jammen meg storsinnet ja, etter alt det eksen din har latt deg gaa igjennom!!

Skrevet

Mannen min gjorde noe av det samme da pappa`n til de to eldste skulle dit på ferie. X-en fikk hele bidraget den mnd (skulle ha dem 1 uke,men for at han skulle ta de med på ting fikk han alt den mnd)

Så brøyt bilen til x-en sammen rett før ferien, så mannen min lånte han bilen sin. Da hadde vi bare vært sammen 3 mnd! + at ungene fikk 300 kr hver i lommepenger av han som i dag er min mann!

Fikk igjen en ødelagt bil uten at mannen min sa noe. Kostet reparasjonen selv. Holdt fred for ungene sin skyld.

Hva x-en tenkte... Ikke noe tror jeg. Han tok det nok som en "selvfølge" at min nye kjæreste stillte opp. Alle skal stille opp for x-en.

Koselig å se deg tilbake Northerligts!

Skrevet

Han hadde kanskje lånt bort bilen sin også,men jeg tror ikke min mann hadde latt det gått hus forbi om den var ødelagt når den kom tilbake,nei.

;o)

Bra det finnes snille folk. Uten det hadde det ikke vært håp!

Skrevet

Så god mann du har. Og så flott at han bryr seg så om gutten din at han gjør det for han=) Nei ingen er perfekt, men han høres jo snill og god ut da=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...