Gå til innhold

Hvilken klesstørrelse?


Mamman til Mari

Anbefalte innlegg

bruker småtrolla deres nå?? Mai-barna er nå vel sikkert ganske like i størrelsen, men jegh ble litt nysgjerrig på forskjeller likevel...

Min lille tulle bruker str 56 og 62 nå. Akkurat begynt med 62. Brukte 50 lenge. (Bare 45 cm da hun ble født).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min bruker str 62. Noen få klær i 56 hvis de er store på str. Har nesten ikke brukt 50 da han var ganske stor når han ble født

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Småen bruker også 62 nå. Har just begynt med denne størrelsen :-) Da han ble født passa han til og med noen plagg i størrelse 44!!! Så her var det mange plagg i både 50 og 56 etterhvert :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Lille nurket her bruker mellom 60 og 68, kommer litt an på hvor klærne er kjøpt. Hun er lang og smal (65 cm) så ikke alltid 68 passer. Var lang når hun ble førdt da, 53 cm. Har lagt merke til at klær som er kjøpt på HM har en tendens til å være litt vide, mens klær fra Cubus og Exit passer perfekt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her bruker vi også 56 og 62 - etter som hvordan plaggene er. Babyen er 57 cm nå, så str 56 er vel snart for smått tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Klumpen min bruker 62-68. Som de fleste her sier, så kommer det jo litt ann på hvor klærne er kjøpt, men også mye på kvaliteten, ser jeg. Mange bodyer krymper mye eller blir stive og ekle...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pakket vekk 56 forrige dagen. Det begynte å blir trangt. Har drøyd det lenge, for jeg synes det er litt vemodig. Men når vi hadde vært på 3 månederskontrollen og han hadde blitt 64 cm så forstod jeg at det var på tide å pakke vekk...

 

Så nå går det i 62 her... og noe 68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker stort sett bare 62 og noen få plagg i 56 og 68. Lille Sky har tøybleier, og de tar MYE mer plass enn papirbleiene. Så vi må ofte brette opp ermene på de bodyene som passer i lengden, eller strekke veldig for å få knept igjen i skrittet. Vet det finnes bodyforlengere, men ser for meg at det blir veldig lite fint. Og kanskje ekstra plundrete.

 

Vi har arvet tre-fire knallfine sparkebukser, og de bruker vi masse. Synes det virker mye bedre for henne å få ha magen så fri som mulig, må jo være bedre å puste da. Men vi har litt få gensere, og body sammen med sparkebukse og bleiebukse av ull synes jeg virker alt for varmt.

 

Dessuten bærer jeg henne en god del i sjal, og da er det mye mer praktisk med bukser som ikke sklir opp. Alternativet er body og ett par med mine sokker, de går akkurat opp til trusekanten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillegutt bruker 62 (og litt i 68). 56 passer ikke lenger...

På 3 mnd kontroll var han 5.8 kg og 62 cm lang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen klær i 56 passer fortsatt, men det går mest i 62. Hun er 60cm, så regner meg 62 vil holde en måned til, kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår lillegutt bruker nå str 62, men begynte med det for bare noen uker siden. Var liten når han var født så vi brukte str 50 i 6 uker før vi bergynte med str 56. Noen av klærne i 56 passer fortsatt men har mest i 62, kommer litt ann på hvilket merke det er, er jo så store forskjeller. Må fortsatt brette opp litt av armene på enkelte gensere og bodyer men vokser jo så fort så de passer sikkert perfekt snart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det i 56 og 62:) Det er flere og flere plagg i 56 som må pakkes bort da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare min som har begynnt på 74!!!!

stooor unge ja - godt at det ikke strammer rundt magen og blir kort på armer og bein...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henrik er født 30 mai og var 66,5 på 3 mnd kontrollen. her er det 68 og noe 74 =) stoooor gutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...