Gå til innhold

Hjelp til teoriprøve.. please! :) (samme som på skravle)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitter her med 31 dager til termin og prøver fortvilt å få i orden førerkortet før lillepia kommer til verden, men sliter så j***** med noen spørsmål, så kanskje det er noen her inne som føler for å hjelpe meg?

SPØRSMÅL 1: Når man skal kjøre med tilhenger og lasten stikker ut 1 meter (ca) bak tilhengeren, da skal det festes et merke på, men er det en spesiell farge på dette merket eller er det det samme hvordan farge?

SPØRSMÅL 2: Se for deg at du kjører på motorvei med 3 felt i samme retning, du ligger i den midterste fila bak en buss og vil kjøre forbi bussen... kan du da velge ENTEN venstre eller høyre eller må du velge venstre fila uansett?

SPØRSMÅL 3: Se for deg at du kjører mot et kryss og skal svinge til venstre, det er 2 kjørefelt i din retning og i den fila nærmest til venstre står det BUSS skrevet nede på veien... skal du da velge høyre fil eller skal du legge deg i venstrefila (på fila der det står BUSS)?

Håper noen orker å hjelpe meg litt, har strøket på teorien 3 ganger, leser som bare pokker, men får det absolutt bare ikke til =(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oi... lenge siden jeg har tatt teorien, men her er det jeg ville gjort:

1. Hvitt merke for det vises best.

2. samme hvilket felt siden det er 3 felt. Hadde det vært 2 felt må du ta venstre.

3. Du skal IKKE legge deg i kollektivfelt! Hold høyrefelt.

Skrevet

Jeg mener du kun skal ta forbikjøring på venstre siden. Var i allefall det når jeg kjørte opp.

Jmf spm 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...