Fødeklar_ja! Skrevet 20. august 2007 #1 Skrevet 20. august 2007 Sitter her med 31 dager til termin og prøver fortvilt å få i orden førerkortet før lillepia kommer til verden, men sliter så j***** med noen spørsmål, så kanskje det er noen her inne som føler for å hjelpe meg? SPØRSMÅL 1: Når man skal kjøre med tilhenger og lasten stikker ut 1 meter (ca) bak tilhengeren, da skal det festes et merke på, men er det en spesiell farge på dette merket eller er det det samme hvordan farge? SPØRSMÅL 2: Se for deg at du kjører på motorvei med 3 felt i samme retning, du ligger i den midterste fila bak en buss og vil kjøre forbi bussen... kan du da velge ENTEN venstre eller høyre eller må du velge venstre fila uansett? SPØRSMÅL 3: Se for deg at du kjører mot et kryss og skal svinge til venstre, det er 2 kjørefelt i din retning og i den fila nærmest til venstre står det BUSS skrevet nede på veien... skal du da velge høyre fil eller skal du legge deg i venstrefila (på fila der det står BUSS)? Håper noen orker å hjelpe meg litt, har strøket på teorien 3 ganger, leser som bare pokker, men får det absolutt bare ikke til =(
Teltpluggen Skrevet 20. august 2007 #2 Skrevet 20. august 2007 Prøv å les på REGLENE helt bakers i boka:) Det var det som gjorde at jeg sto:)
Ann-chi87 14.pp! Skrevet 20. august 2007 #3 Skrevet 20. august 2007 hei hei 1) når lasten stikker ut skal det merkes, slik at andre bilister er klar over lang last. tror man får slike små røde trekanter til den slagst. men er ikke 100 prosent sikker på om det er et krav at merkinga må ha en speiell farge. 2)jeg ville ha valgt å kjøre forbi på venstre side. men tror det står noe mer spesifikt om det i teori boka der det står om plassering av kjøretøy! 3)buss feltet et bare for buss så ville ikke lagt meg i det feltet. det er de svara jeg tror det er. har nettopp klart teori prøva selv. og vil ønske deg masse lykke til den prøva er ikke lett altså.. slet skikkelig før jeg endelig klarte den. hvis du trenger mer hjelp med andre ting til prøva er det bare til å sende en PM:)
loppelaura Skrevet 20. august 2007 #4 Skrevet 20. august 2007 Spm 1: tror kanskje at det er det samme hvilken farge,veldig mange henger jo bare en plastpose. Spm2: Forbi kjøring alltid til venstre Spm3: Du skal ikke kjøre i Buss fila før buss/taxi filen blir merkert opphevet. Lykke til:-)
SuperMoM <3 Skrevet 21. august 2007 #5 Skrevet 21. august 2007 Best å lese bakerst i boka ja,eller gå inn på www.atl.no og ta testene der. Jeg las ikke noe særlig egentlig.Las det som sto i oppsummeringen helt bakerst i boka og tok noen tester på internett.Besto teori prøven på første forsøk.5 feil på 18min.Snart en måned siden..
Ioren Skrevet 21. august 2007 #6 Skrevet 21. august 2007 Usikker på det første, men du skal aldri kjøre forbi i annet enn venstrefeltet, og du skal heller aldri ligge i buss/taxi fila.
sikat Skrevet 21. august 2007 #7 Skrevet 21. august 2007 En virkelig fin øvelse finner du om du går inn på nettlappen.no. DEt koster noen kroner å få tilgang til de spørsmålene, men er absolutt verdt det!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå