Gå til innhold

Til dere med litt eldre barn..Er jeg veeeeldig overhysterisk? (samme som skravle)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min er 5 år og går i barnehage. Han har blitt kjent med en ny gutt som vi ikke kjenner foreldrene til. Han vil gjerne være med den nye gutten hjem etter barnehagen, foreldrene har også spurt om de kan ta han med hjem til seg etter barnehagen fredag denne uka.

Jeg er litt nervøs. Jeg kjenner de ikke, mora snakker nesten ikke norsk, hun hadde dattera som tolk på telefonen. Har aldri sett dem, bare snakket med de en gang på telefonen. Har så problemer med å la sønnen bli med noen vi ikke vet noe om. Sønnen deres skal til oss på onsdag, og da jeg spurte om de ville levere ham og være her litt, ble de overrasket og sa at det ikke var nødvendig.

Er jeg kjempeoverhysterisk? Hva ville dere gjort? Tror jeg skal levere en hvit løgn og si at sønnen min er litt redd av seg og vil gjerne at mamma skal være med første gangen.

- og hva hvis de er kjemperare(har ingenting med at de er utenlandske, vært bort i noen rare norske foreldre før..)? Hva hvis jeg ikke vil at han skal dra dit flere ganger? Hvordan gjør man det da?+

Uff, råd og synspunkter ønskes..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hmmm vanskelig det der. bor de langt unna? jeg syns ikke du er overhysterisk, jeg vil også ha litt kontroll over hvor min nå 4-åring er og hvem hun er sammen med... Men jeg ville latt ham dra. En gang kan ikke skade... Du kan jo avtale å hente ham litt tidlig, da får du vel også anledning til å snakke litt med foreldrene. Og høre med gutten hva de har gjort på (uten å la ham forstå at du er litt skeptisk...) Hvis du synes de er veldig rare, ville jeg kanskje begrenset møtene slik at det ikke blir for ofte, men ville ikke stoppet det helt hvis barna har glede av det. Hvis guttene blir gode venner blir det vel etterhvert også mer naturlig at den andre gutten blir med dere hjem også. Kanskje han har godt av å møte norske barn?

Skrevet

kompisen skal til oss først, så skal min sønn til ham på fredag. Jeg håper jeg får snakket med dem på onsdagen - så lenge dattera kan komme også. Ellers forstår vi hverandre ikke så veldig godt ;)

Uff, jeg hater å være hønemamma, men jeg kan ikke noe for det..

Skrevet

Nei jeg syns ikke det, jeg ville ikke overlatt barnet mitt til ukjente før jeg hadde møtt dem og fått en god magefølelse. Jeg synes det er lettere å lese nordmenn fordi man vet litt om hvilken kultur de kommer fra (selv om man kan ta feil). Det tar litt lengere tid med noen fra en anne kultur. Jeg ville sagt at sønnen min var litt sjenert og spurt om det var greit at du ble med første gangen. Så får du mulighet til å få dannet et inntrykk, og da kommer du helt sikkert til å finne en fantastisk liten familie.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...