kattepus Skrevet 20. august 2007 #1 Skrevet 20. august 2007 Er i 3 pp, og har i utgangspunktet ikke tenkt å skifte jobb nå, men plutselig ble jeg innkalt til intervju til en meget spennende stilling. Har ikke søkt på jobben, min cv har bare vært tilgjengelig. Jeg stiller selvsagt til intervjuet, og sier ikke noe om barneplaner - jeg er jo mest sannsynlig ikke gravid foreløpig. Noen som kjenner til regelverk rundt jobbskifte og graviditet? Jeg vet at man må jobbe minst 6 av de 10 siste mnd for å kunne ta ut full permisjon. Gjelder dette generellt, eller gjelder dette med 6 mnd hos den kommende arbeidsgiver? Hvis jeg skulle bli gravid nå - er det jo dumt å begynne i ny jobb og være 3 mnd på vei....og hva da med prøvetiden på 6 mnd? God anledning til å si takk og farvel etter prøvetiden på 6 mnd, hvis jeg er gravid? Jeg vet at de ikke har lov til det - men det gjøres mange rare ting rundt omkring i forhold til dette. Noen som har erfaring med dette - evt gode råd?
trønderjenta85 Skrevet 20. august 2007 #2 Skrevet 20. august 2007 Dette gjelder generellt. Tror d går greit jeg. må ta sjansen når den e dær;)
lykkelig-mamma Skrevet 20. august 2007 #3 Skrevet 20. august 2007 De 6 mnd er generelt så vidt jeg har forståt det. Ville tatt sjangsen jeg:) DEN NYE ARB.GIVEREN HAR IKKE GRUNNLAG TIL Å SI NEI TAKK OG HADE BRA ETTER PRØVEPERIODEN PGA GRAVIDITET..selv om det likevel hender.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå