Gå til innhold

Til dere med litt eldre barn..Er jeg veeeeldig overhysterisk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min er 5 år og går i barnehage. Han har blitt kjent med en ny gutt som vi ikke kjenner foreldrene til. Han vil gjerne være med den nye gutten hjem etter barnehagen, foreldrene har også spurt om de kan ta han med hjem til seg etter barnehagen fredag denne uka.

Jeg er litt nervøs. Jeg kjenner de ikke, mora snakker nesten ikke norsk, hun hadde dattera som tolk på telefonen. Har aldri sett dem, bare snakket med de en gang på telefonen. Har så problemer med å la sønnen bli med noen vi ikke vet noe om. Sønnen deres skal til oss på onsdag, og da jeg spurte om de ville levere ham og være her litt, ble de overrasket og sa at det ikke var nødvendig.

Er jeg kjempeoverhysterisk? Hva ville dere gjort? Tror jeg skal levere en hvit løgn og si at sønnen min er litt redd av seg og vil gjerne at mamma skal være med første gangen.

- og hva hvis de er kjemperare? Hva hvis jeg ikke vil at han skal dra dit flere ganger? Hvordan gjør man det da?+

Uff, råd og synspunkter ønskes..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville ikke sendt femåringen min bort til folk jeg ikke ante noen ting om!! Ville nok vært med den første gangen vaffal og sett åssen det gikk...

Så nei, jeg synes ikke du er overhysterisk!

Skrevet

Følg ham og se. De er sikkert ikke så rart som du vil ha det til - selv om de snakker dårlig norsk :-)

Skrevet

rare, skulle det vært

Skrevet

hmm går nok veldig bra..

gutta trives jo tydligvis i hverandres selskap og du vil nok merke på onsdag hva type gutt og hva hjem han kommer fra..

Er han "høflig og grei" haha merker det fort med middagsbordet...

så tror jeg nok han har heeeeelt normale foreldre..

Og foreldre som ikke "bryr seg om ungene" hadde heller aldri tatt med seg enda ett barn hjem fra barnehagen iallfall ikke spurt om de fikk lov til det... synes de høres koselig ut jeg ikke alle som ringer å spør om barnet kan få med seg en hjem fra barnehagen se på det som positivt:)

(selvom hun måtte ha tolk:)

ang det med flere ganger så merker du nok fort om gutten din ha hatt det kjekt der eller ikke den første gangen)

Skrevet

åh, det har ingenting med norsken å gjøre ;) Man vet jo aldri hvordan foreldrene til barnas venner er. Vi har hatt et dårlig hjemmebesøk hos en kompis av han før, og han drar ikke dit mer. De var fullblods norske..

(ikke barnesikring i bilen, røking inne, ingen kontroll på ungene - de visste ikke hvor de var ute..)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...