Gå til innhold

Stort dilemma

2 barn,1 engel & 1 i magen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er livredd for keisersnitt- redd for å bli skjært i og for å være invalid i flere dager....også at såret skal gå opp. Min 3 fødsel var en dødfødsel på overtid- har nå også fått angst for å føde vaginalt da jeg er redd for å møte det samme synet igjen. Får velge om jeg vil bli satt igang eller ta keisersnitt etter uke 37. Hva ville dere ha gjort? Er bare 6 uker nå,så jeg har god tid.....men angsten kom med en gang

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff vet nesten ikke hva jeg skal svare deg. Men du får helt sikkert hjelp til å finne ut av det. Jordmor/lege/psykolog, så spør om hjelp!

Håper det går bra med deg :-)

Skrevet

Jeg vet ikke om jeg er riktig person til å svare, siden jeg er gutt - men ved keisersnitt så blir du ikke invalid i flere dager. Det er bare et lite snitt på tvers på magen, ganske langt nede (siden ungen ligger langt nede). Såret går ikke opp igjen, da skal du være VELDIG uheldig. Du har allerede hatt nok uflaks, så det skjer ikke med deg :)

Jeg synes du bare skal glede deg over at du er gravid - selv om du har dårlige minner. Syng for ungen, snakk til ungen, stryk på magen så går nok alt bare bra :)

Håper ikke dette bare ble svada :) Lykke til med graviditeten din! :)

Skrevet

Hei!

Det gikk helt fint å ta keisersnitt, såret grodde fint og jeg gikk et par småturer en uke etterpå. Passet bare på å ikke løfte mer enn babyen eller skyve (vogn) de første fire ukene.

Jeg er gravid igjen nå, fem uker på vei. Vet jeg kan få keisersnitt, men har lyst til å gjøre et nytt forsøk på vaginal fødsel. Men på et annet sykehus + ultralyd de siste ukene. Så står vel litt i samme problemstilling, men lite jeg kan gjøre nå før jeg har vært:

På første kontroll hos legen kan du si at du har fødselsangst, da skriver legen det i journalen og du vil sannsynligvis bli fulgt opp!!!

Håper dette var til hjelp:) Snakkes mer inne på april- terminklubben?

Skrevet

Jeg har også hatt en dødfødsel (i uke 39) og født med KS etterpå.

Kan forsikre deg om at KS ikke er noe problem, jeg ville bedt om narkose hvis jeg var deg, så slipper du å være våken. Gjør så klart litt vondt etterpå, man blir litt redd for å gå på do, le, hoste osv, men det er ikke noe problem altså :-) De fleste glemmer det fort. Å det går ikke opp igjen, jeg var livredd for å reise meg husker jeg... trodde jeg skulle revne, men herregudd, hadde det vært noe fare for det, så hadde de nok ikke prøvd å få meg opp så fort som mulig hehe!

Jeg tror det ville være godt for deg å slippe å tenke på at noe kan gå galt de siste ukene?

Ønsker deg lykke til uansett hva du velger :-)

Skrevet

Et lite tips til: Les bøker om KS det gjorde jeg, å det hjalp litt å være forberedt :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...