Gå til innhold

Dere som bor i Trondheim

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor i byen bor dere og hvor vil dere anbefale oss å se etter bolig? Er så usikker på hvor vi bør lete. Ønsker et barnevennlig sted, nært en bra barnehage og en god helsestasjon.. Anyone??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg bor på Kolstad, et sted mange har advart oss mot siden det er så flerkulturelt her. jeg derimot stortrives her, kunne ikke tenkt meg å bo noen andre steder :-)

har lekeplass rett utenfor terassen, og 3-4 barnehager rundt omkring nabolaget. helstestasjonen har jeg ikke vært på enda.

har også legesenter, tannlege å fysioterapaut rett borti gata her, tar meg toppen 5 minutter å gå dit.

her kan jeg bo resten av livet :-)

Skrevet

Ranheim (jakobsli, charlottenlund, vikåsen, reppe, olderdalen) Landlig, men kort inn til sentrum, nært sjøen, marka, god helsestasjon, flere fine barnehager osv. Vi stortrives!

Skrevet

vi bor på byåsen og trives så sinnsykt godt

mange barnehager, skoler, god helsestasjon og mange butikker

har bymarka så og si utenfor døra og flere bade vann:)

ranheim er drømmen min da mend et er så dyrt

Skrevet

lille je.

Kan du fortelle hvor på Ranheim du bor?

Er oppvokst i olderdalen og savner den sååååå...

Send PM hvis du ikke vil gå ut med det her :o)

Skrevet

Bor i olderdalen jeg:) Herlig her ja:)

Skrevet

Nært jobb/skole!! Vet ikke om noen områder i byen som er direkte dårlige bo i med barn. Jeg ville kanskje ikke bodd i Østbyen (Buran, Lademoen) eller Sentrum med små barn, men de som gjør det kan være glitrende fornøyd for alt jeg vet. Trondheim er høyt oppe på statistikken vedr. barnehagedekning, og gode, nybygde barnehager får omtrent over hele byen. Jeg personlig syns det er greitt å bo i det som kalles Trondheim Øst i eiendomsavisene, dvs området fra Vikåsen via Angelltrøa til Nardo og Fossegrenda. Grei vei til byen og stort sett rolige boområder.

Skrevet

Trondheim Øst :-) Det er den beste siden av byen, en del dyrere enn resten av byen, men verdt det med tanke på avstand til sentrum, familievennlig og utrolig flott! Områder som f.eks. Moholt, Tyholt, Berg, Strindheim, Persaunet, Lade, Nardo, Jakobsli, Ranheim (blir et stykke lenger utenfor byen da), Rosenborg, Singsaker osv..!

Skulle vi bodd på et annet sted i byen skulle vi sett på Nedre Byåsen, Sverresborg o.l., men det er utrolig tungvint med tanke på trafikk om morgenen og ettermiddagen... Ellers kunne vi vurdert Risvollan, Stubban og det området :-)

Heimdal er også fint, men veldig usentralt og MYE trafikk!

Ville aldri bodd på Saupstad, Kolstad, Tiller og det området der, er mye gjenger og bråk der.. Fine familieområder også, men ville ikke bodd der selv... Også veldig usentralt..!

Skrevet

vil iallefall ikke anbefale kattem...er oppvokst der og det er et forferdelig hardt miljø..gjenger, dob, myye mobbing, mye kriminalitet osv

Skrevet

Har kjøpt leilighet på kattem nettopp,og vi var redde for at det skulle være mye rart der,men har faktisk fått et kjempe godt inntrykk!

Naboene som har bodd der siden alt var nytt der,sier at det har blitt mye roligere og de opplever ingen kriminalitet der lenger,vi er også kjempe fornøyd med gode uteomeråder,masse lekeplasser,skole og helsestasjon 1 min unna og 3 min til butikken. har også jobbet på kattem skolen og så ikke noe værre der enn på andre skoler. tror vi kommer til å trives ihvertfall!

Trodde det var bare utlendiger,dop og gjenger der jeg også,men har aldri sett noen utlendiger,utenom på andre siden av brua,der de komunale boligene er,tror nok det er verre på kolstad/ saupstad ihvertfall ifølge de jeg kjenner som bor der!

Selv har jeg vokst opp på byåsen og har trivdes kjempe godt der,håper på å kjøpe at hus der engang=)

Skrevet

Ja her på Ranheim trives vi godt... :) Veldig fornøyd med barnehage og nærmiljø. Hører skolen her er kjempebra også...

Skrevet

vi bor på strindheim, stortrives! alt i umiddelbar nærhet, gangavstand til byen (20-30 min da..), lite kriminalitet og bråk generelt. perfekt for småbarnsfamilier:) har bodd ett år på heimdal, trivdes ikke der i det hele tatt.. de kronene ekstra det koster å bo her, er verdt det:) andre plasser i byen jeg kunne ha tenkt meg å bo; lade, nardo, singsaker, tyholt..

Skrevet

Byåsen:)

Skrevet

Vi bor også på kattem og har bodd her i snart 1 år. Vi trives nå veldig gått. Mange lekeplasser, nær marka og skiterreng på vinteren, var lett å få barnehageplass(fikk ikke da vi bodde i byen). Gå avstand til Heimdal sentrum.

De jeg har snakket med som bor her trives også godt.

Mye hus for pengene.

Skrevet

Tusen, tusen takk for alle gode tips. Bodde selv i Olderedalen ett år da jeg studerte. Ranheim er absolutt et sted jeg kan tenke meg, men som noen sier her; veldig dyrt. Åhh, gleder meg til å flytte! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...