Gå til innhold

Sorry, men jeg må bare le litt nå...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Med en enste gang noen kritiserer barnehager for noe som helst (jfr. et annet innlegg nå nettopp), så er det ut med klørne fra de som har ungene sine der. Skjønner ikke det enorme behovet for å rettferdiggjøre valget man har tatt. Vi har valgt dagmamma og er fornøyde med det, mens alle venninnene mine har valgt barnehage. So what? Skal de gå og rakke ned på meg pga mitt valg, eller skal jeg påpeke alt som er "feil" med barnehagen? Ja, det er helt greit å reklamere litt for hvor fornøyde man er med barnehagen, men når man begynner å påstå at andre er misunnelige for at de ikke har fått plass, når de (som HI i det andre innlegget - og meg forsåvidt) sier at de ikke ønsker det, da må jeg rett og slett bare le.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes ikke folk skal ha dårlig samvittighet for å ha barna sine i barnehage. De har det sikkert veldig bra der. Det er fordeler og ulemper med alt og da må man jo bare velge det man tror er best.

Skrevet

Hvis du sikter til "Jeg er så glad jeg ikke har fått barnahageplass!!", så skjønner jeg at det kom noen reaksjoner (gadd ikke lese alle svarene)

Men jeg tror ikke nødvendigvis HI er missunnelig på de som har barnehageplass - folk er veldig raskt ute med å spille missunnelseskortet. ("Du sier du ikke er enig med meg, men du er nok egentlig sjalu")

Skrevet

My point exactly ;o)

Skrevet

... men ser nå at LOTP mener noen forsvarer barnehage fordi de har dårlig samvittighet - og det er egentlig det samme som å spille "missunnelseskortet"...

(måtte bare nevne det, for dette fenomenet ser jeg ofte)

Kanskje vi rett og slett er uenige, og hverken sjalu eller med samvittighetskvaler? Jeg tror foreldre velger det de mener er best for barna sine!

Skrevet

Det er jeg hellig overbevist om at vi gjør alle sammen! De er jo de skjønneste og fineste i hele verden, så hvorfor i all verden vil man velge noe man tror er feil for dem?

Skrevet

For all del. Kunne jeg valgt, så hadde jeg vært passe rik og hatt fri hele året til å dra på jordomseiling med gubben og knerten, men jeg ser ikke akkurat for meg at det kommer til å skje anytime soon - derfor jobb og dagmamma.

Skrevet

Tenkte ikke på den muligheten. Men selv om man ikke har noe valg om man vil jobbe eller ikke, har man vel "alltid" mulighet til å velge dagmamma (framfor barnehage)?

Jeg tror det uansett er litt dumt å tilegne andre slike egenskaper som misunnelse og sjalusi. (for da sier man at man ikke tar personen på alvor: "Neida, du mener ikke det du sier, du er bare missunnelig")

Men hvis piazava drar på jordomseiling, er jeg selverklært misunnelig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...