Gå til innhold

Hva er din BESTE oppskrift på mat????

Anbefalte innlegg

Skrevet

enten om det er baking eller middag eller noe ennet godt..

lyst til å prøve ut noe nytt!! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

middag: for tiden en pasta rett med kylling, oppskriften ligger på kokebok. så må du prøve skuffekaka med firkløver glassur jeg har lagt ut der... mmmmmm =)

Skrevet

ligger på kokebok?? hvor da?? :o)

Skrevet

Kyllingpizza er vår favoritt, og den har vi fått mye skryt for!

Vi lager sausen selv; Hakka tomat på boks, hvitløk, chili, sjalottløk, litt olivenolje, basilikum, salt og pepper. (Har ikke mål, så du må bare smake til..) Kjøres i kjøkkenmaskin!

Pizzabunn med en god dæsj olivenolje (1/2 dl.) Hvetemel, salt, litt sukker, fersk gjær.. Kjør i kjøkkenmaskin!

Vi marinerer kylling i hvitløk, olje og masse masse karri. Stekes.

Paprika, cashewnøtter, vårløk - ost på toppen!

Skrevet

En av de tingene jeg liker best å lage er en veldig enkel rett som også kan passe som tilbehør.

Kikerter med champinjong m/ spinat og myntesaus:

Stek soppen i olje med chili og hvitløk; her kan du ha så mye eller lite du vil ettersom du liker det.

Når den er passe mør kan du ha i kikertene. Krydre med salt, pepper, spisskummen (synes det er godt m/ ganske mye spisskummen) og en saft av en halv sitron. La det stå en stund på middels varme.

Ha oppi spinaten (fersk) så den såvidt blir varm. Kan servesres kald eller varm, men best varm.

Sausen lager du av avrent yoghurt naturell og frisk, hakket mynte. desto mer desto bedre! Krydre her også med spisskummen, salt, pepper. Ha i litt sitronsaft.

Hell over sausen og server!

Ellers er det masse godt som kan lages med butterdeig, og enkelt!

Tin opp daigen, kjevle ut og skjær ut rundinger. Legg dine favorittingrediensder i, feks oliven, ost, pølse, soltørkede tomater etc.

Klem sammen kantene og stek i 15 min.

Fiks ferdig lunsj/kvelds!

Skrevet

under forum på venstre siden.. ligger litt nede på siden. Skal jeg gi deg link så du slipper å lete kanskje?

Skrevet

Kokeboka her inne på dib:) Ligger under K, K for kokebok. Hihihi:D

Skrevet

fant det:) Jøss, er det et sånt forum her inne også.. har ikke fått med meg det gitt..hehe:)

Skrevet

Dæmmit! Da var jeg for seint ute:|

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...