Gå til innhold

bivirkning med kobberspiral?

Anbefalte innlegg

Skrevet

har nå hatt kobberspiral ca ett år, og har intill nylig hatt regelmessik normal mens.

sist mens har vart i over en mnd.

begynte med halvannen uke normal /kraftig mens men tre-fire siste ukene har det vært sammenhengende småblødninger. noen dager er det rent blod andre dager er det mer som lys eller mørk brunlig uflod. noen som har vært bort i det samme? er det normalt....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da hadde jeg tusla meg en tur til legen.

Skrevet

Jupp, jeg.. Legen bare spurte, har ikke du spiral?? Jo, sa jeg. Ja, da er det derfor.

Men, jeg merket jeg fikk det i en periode hvor jeg var stresset og ikke hadde det så bra... Er du sliten eller noe? Kunne visst komme da...

Men, ta en prøve om du er bekymret..

Skrevet

Dessverre er det nok ganske "normalt" med blødninger og smerter med kobberspiral. Jeg blør i hytt og pine, og mensen varer minst 10 dager mot normalt 4-5 med nærmest styrtblødninger de første dagene. Jeg tør aldri gå på jobb eller i sosiale sammenhenger uten håndveska full av truseinnlegg, bind og tamponger, uansett når i måneden det er. Synes hele greia er noe herk, den virkelig ødelegger livskvaliteten min enormt, og skulle gjerne hatt muligheten til å fjerne min.

Jeg har selvfølgelig vært hos legen og sjekket at den ligger som den skal, og tatt ulike prøver osv. Men alt er i skjønneste orden, og legen sier at dette er plager jeg bare må leve med siden jeg ikke kan gå på piller lenger.

Det er sikkert "normalt" sånn du har det. Men sikkert lurt å få sjekket det hos legen uansett, så kan du jo vurdere om du orker å beholde den. Lykke til:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...