Nicoline3 Skrevet 20. august 2007 #1 Skrevet 20. august 2007 Var 13 dager over tiden på fredag og inn til overtids kontroll på fredrikstad...men ble sendt hjem igjen med beskjed om kun to cm åpning og time til igangsetting mandag 20/8 kl 7.30. Legen strippet meg og sa hun håpet det var nok til å sette igang fødsel på naturlig måte. Det hadde jeg liten eller ingen tro på siden jeg hadde gått så lenge over og var blitt strippet to ganger før på en uke uten resultat. Dro hjem i litt bedre humør da jeg endelig hadde en dato å forholde meg til. Fikk masse kynnere som varte hele fredag og halve lørdagen,men som så gikk over til milde rier kl 16 lørdag. Hadde da tatt turen til sverige for å handle (sambo mente jeg var helt gal,men dette er min 2 og hans første, så jeg sa at jeg vet hvordan ting funker) Begynte da å få rier med 30 min mellomrom, men de var veldig svake iforhold til første gang, så jeg lot meg ikke stresse. Tok turen hjem til moss og bestemte oss så for å gå en tur og leie video samtidig. Dette for å se om riene kom hyppigere og samtidig ha noe å gjøre på kvelden. Sambo var nå rimelig nervøs for at jeg kom til å føde når som helst, men jeg hadde ventet så lenge, at jeg nesten hadde sluttet å tro at han noensinne ville komme. Riene holdt seg fremdeles med 30 min mellomrom, og ble heller ikke sterkere. Så derfor to filmer og gikk ikke til sengs før halv to på natta. Men da begynte ting plutselig å skje... 10 min mellom riene som plutselig ble så kraftige at jeg måtte puste meg igjennom, men jeg sa ingenting til sambo og håpet bare at de skulle gi seg så jeg fikk sove litt. Det kunne jeg bare glemme, for 0245 gikk litt av vannet, og når jeg da ringte føden sa de kom med en gang... Nå ble sambo stresset, men jeg insisterte på at vi måtte levere film først... Sånn ble det, selv om riene nå kom med tre min mellomrom hele veien til føden. Gikk ut av bilen, og der gikk resten av vannet...(snakk om bra timing,vi har ny bil) Men da kan jeg love dere at riene ble vonde og tette. Kom nå med to min mellomrom og varte i nesten to min hver gang. Møtte jormor i gangen som så på meg og sa vi legger deg rett på føderom for her skjer ting fort. Jeg fikk samtidig sagt at jeg vil ha epidural, og det ordnet hun iløpet av 30 min. Hadde 4 cm åpning, men før epiduralen funket var det 9 cm og jeg kunne begynne å presse. (vil på det sterkeste anbefale ALLE å ta epidural, har prøvd både med og uten, og vil gi første fødsel 12 på smerteskala fra 1-10 og andre fødsel 4) Jordmor jobbet supert sammen med meg og sa i fra når jeg skulle presse og når jeg måtte vente...dette gjorde at jeg etter bare 20 min, fødte en stor gutt på 4510 g og 53 cm lang, uten å revne eller klippes eller noen andre skader. Forrige fødsel var et sant mareritt med klipping spjæring og brukket halebein...som ente med 14 sting nedentil og problemer med toalett besøk i mange uker fremover. Dere skjønner vel at dette var en drømmefødsel som jeg med glede deler med dere... Så til dere alle som går og venter, husk at smertestillende kan hjelpe deg mer enn du aner. Det er ikke vits i å utsette seg for mer smerte enn nødvenig, det gjør vondt uansett... Men jeg kunne dra hjem alt i dag pga ingen komplikasjoner, så nå sitter jeg her med verdens vakreste gutt og er totalt forelsket... Håper samtidig at prinsessebaby og LRMG har født de også, vi fulgte hverandre tett på overtid....har ikke sett noen innlegg fra dem her siden lørdag.Så hvis du kjenner en av dem må du hilse fra meg.
Renate77 ♥med gutt og jente♥ Skrevet 20. august 2007 #2 Skrevet 20. august 2007 Gratulerer masse! For en herlig fødselshistorie. Håper min blir like bra )
conney skal ha nr 2:) Skrevet 20. august 2007 #3 Skrevet 20. august 2007 gratulerer masse:) Lykke til videre
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå