Duracellgirl*prøver* Skrevet 20. august 2007 #1 Skrevet 20. august 2007 Heisann, nå kommer jeg innom her da.. nå som jeg er fersk to-barns mamma. Jeg har fått problemer med den ene brystvorten min, den her blitt såpass sår at det verker fra den og det er åpent sår over hele tuppen liksom. Gjør helt forjævelig sinnsylt vondt å amme på den siden. Men jeg må jo bare amme uansett. Jeg har kjøpt noe brystolje,men synes ikke den fungrerer. Er det noen damer der ute med noen gode kjerringråd, eller ev navnet på en krem som fungerer?
Gjest Skrevet 20. august 2007 #2 Skrevet 20. august 2007 Ammeskjell er genialt. Fikk låne noen på sjukehuset den korte perioden jeg amma:) VEt ikke hvor du får tak i det men prøv å søk på nett..
Duracellgirl*prøver* Skrevet 20. august 2007 Forfatter #3 Skrevet 20. august 2007 Så det fungerer altså? Ok da skal jeg reise å kjøpe meg det i morgen.. for dette her er så forjævelig vondt at jeg kan ikke vente å se ann...au au... Jo jeg tror man får kjøpt det på apoteket. takk for tipset.
Fruktmos- 2 prinsesser:) Skrevet 20. august 2007 #4 Skrevet 20. august 2007 eneste som funka sånn någenlunde på meg var brystvortekrem fra apoteket
suseduse Skrevet 20. august 2007 #5 Skrevet 20. august 2007 håndmelk litt før amming og gni råmelka inn brystvortene, og amm, og gjør det samme etter amming og la de luft tørke.. får salve på apoteket og man kan smøre på før amming.. jeg slet veldig med ene brystet, men ble bedre etter hvert lykke til
Duracellgirl*prøver* Skrevet 20. august 2007 Forfatter #6 Skrevet 20. august 2007 jeg får nok ta en real handletur på apoteket i morgen. takk
Anne-B. Skrevet 20. august 2007 #7 Skrevet 20. august 2007 Jeg skal prøve ut en balsam av Ringblomster når jeg selv kommer så langt, den er helt ypperlig som sårsalve, så jeg håper at den fungerer på såre brystvorter og. Smurte den på leppene i stad fordi leppa har delt seg i et sår midt på oppe pga forkjølelse, og nå er leppene så myke og gode, selv om balsamen har tørka nesten helt inn. Den heter Calendula Balsam, fra Weleda, kjøpt på helsekost. De har forresten også zinksalve til baby, den koster litt, men det var den beste salva for den såre stumpen til datra mi (hun har veldig sart hud). Tok så å si alt!
Gjest Skrevet 20. august 2007 #8 Skrevet 20. august 2007 avent sin brystvortesalve er helt utrolig. Smurte på masse etter amming og lufta som bare det:) Funket supert:)
en fin gutt og et lite + på cb Skrevet 20. august 2007 #9 Skrevet 20. august 2007 tok morsmelk på puppen og lot det lufttørke. så ofte som mulig. og brukte purelan ellers. snakk med de inne på amme. de har virkelig peil!
Duracellgirl*prøver* Skrevet 20. august 2007 Forfatter #10 Skrevet 20. august 2007 Takk.. jeg har holdt på med å smøre med melk.. men må nok ha noe salve i tilegg kjennes det ut for.. fælt at man skal grue seg til ammingen pga at det gjør så vondt.
Gjest Skrevet 20. august 2007 #11 Skrevet 20. august 2007 Stakkars deg! Det har jeg vært gjennom... Det eneste som virket for meg var albuskjel, og brystskjold mens jeg ammet. det tok ca. 4 dager før de ble "normalt" for meg igjen, og da droppa jeg brystskjoldene.
Joikaboll@ Skrevet 20. august 2007 #12 Skrevet 20. august 2007 Honning og luft tørking. Usj, husker det så godt, aua.... god bedring.
Duracellgirl*prøver* Skrevet 20. august 2007 Forfatter #13 Skrevet 20. august 2007 ok, takk. den brystoljen jeg har nå er fra weleda,men syes ikkeden gjør noe.... skal sjekke ut den balsam.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå