*1+1=2 små* Skrevet 20. august 2007 #1 Skrevet 20. august 2007 haha fy faen folk lever virkelig i rosaskyer...det må være sånne som også ikke liker å få feil kjønn som skriver slikt altså!!
*1+1=2 små* Skrevet 20. august 2007 Forfatter #3 Skrevet 20. august 2007 folk tåler ikke å få med seg at ting KAN gå galt når man går gravid, noen som skriver at de bare vil være lykkelige og gravide og ikke høre om alt vonde som kan skje fordi da blir de jo urolige. Sånne skrur sikkert også av tvn når det blir fortalt om katastrofer...fysj det passer seg ikke sånn når man vil være lykkelig. Eller sånne som blir sikkelig lei seg når de ikke får jente, fordi de er jo jentemammaer og ikke guttemammaer
Anonym bruker Skrevet 20. august 2007 #5 Skrevet 20. august 2007 Den holdningen er spesielt tydelig inne på første trimester. Det er mange der inne som tror at det bare handler om å kjøpe seg søte mammakjoler, dekorere babyrommet og svinse rundt med et smil om munnen mens man bestemmer hva poden skal hete. Med en gang noen skriver om blødninger, slim og komplikasjoner så takler de det ikke, og ber folk slutte å skrive om slike skumle ting som om det ikke gjelder dem også. Velkommen til den virkelige verden, tenker jeg da.
*1+1=2 små* Skrevet 20. august 2007 Forfatter #6 Skrevet 20. august 2007 ikke bare 1. det gjelder.......
minførstebaby Skrevet 20. august 2007 #7 Skrevet 20. august 2007 Hei... Hva er gale med å være lykkelig og gravid da??? Kan ikke folk få være det uten at noen skal gidde å bry seg??? Jeg er nå ihvertfall lykkelig og gravid!!! Og gleder meg på andres vegner..På alle lykkelige og gravide vegner....
*1+1=2 små* Skrevet 21. august 2007 Forfatter #8 Skrevet 21. august 2007 Jeg er også lykkelig og gravid, men det er ikke poenget fordi jeg tåler alikevel å få med meg og jeg lukker ikke øyne for at ting KAN gå galt UTEN å bli hysterisk av den grunn!
Anonym bruker Skrevet 21. august 2007 #9 Skrevet 21. august 2007 Hmmmm...du har tydeligvis ikke vært gravid før du? jeg har en datter på 4 år som ble født med navlestrengen to ganger rundt halsen,jeg fikk ikke epidural fordi jeg er for svai i ryggen.jeg gikk med krykker fra 4 mnd pga bekkenløsning og fødselen varte i 19 timer fra vannet gikk.og jeg har en ma og en sa bak meg. Er fullstendig klar over farene og allt som kan skje kan også fortelle deg at ikke alle svangerskap er en dans på roser. Men denne gangen velger jeg faktisk å unngå sånne innlegg for å ikke uroe meg selv nok en gang. du har jo vært heldig du som har sluppet noe av dette,og pga det synes jeg også du skal la være å bry deg med hva andre vil og ikke vil lese!! jeg vil også legge til at sikkert flertallet her tåler og høre om både slim og blod,men av sine egne grunner velger å ikke lese om det!!! Lykke til videre på din rosa sky!!
Verdens peneste gutter er mine Skrevet 21. august 2007 #10 Skrevet 21. august 2007 Nå har jeg ikke fått tid til å bli lykkelig over at jeg er gravid ennå, ikke svever jeg på noe rosa sky heller. Jeg vet innmari godt at jeg kan miste spiren min, men håper da selvsagt ikke jeg gjør det, men jeg vet at mye kan skje de første 12 ukene, og at jeg bare er 7 uker på vei. Jeg vil det skal gå bra og at lillegutt skal blit storebror i april til ei jente eller en gutt.
*1+1=2 små* Skrevet 21. august 2007 Forfatter #11 Skrevet 21. august 2007 til anonym: jeg har bekkenløsning selv, hadde blødninger i første trimester og gikk i 2 uker rundt og ventet egentlig bare på at jeg skulle blø ut(SA)...det gikk bra så jeg og vet hvor ille det kan gå! MEN jeg irriterer meg bare så sinnsykt over at folk skal bestemme over andre og hva de skal skrive her på BIM bare fordi de ikke tåler å lese om ting som har gåt galt! Du velger å ikke lese de innleggene, og det er jo AKKURATT det som er poenget...ikke les det om du ikke orker det(noe jeg respekterer) men ikke klag over at du har lest det(altså andre anonyme som har gjort det) .. TIl Verdens pengeste gogutt er min: Overskriften er mer et sitat fra en som har sagt det...."jeg vil ikke lese om det som kan gå galt fordi jeg bare ivl være lykkelig gravid" Det jeg mener er at det er så inmarri naivt! ALLE håper at det går bra, og det går jo bra nesten hele tiden også!
Nickie_og_GuttaBoyZ Skrevet 21. august 2007 #12 Skrevet 21. august 2007 Det er viktig at Anonym her forstår at det å være bekymret gjelder nok alle sammen. vi er alle bekymret på et eller annet tidspunkt, og man skal ikke greie alle over en kam. har man hatt spontanabort eller ma så betyr ikke det at man er for sårbare til å lese slikt. jeg reagerer tvert imot, og tenker heller at her er det et menneske som virkelig trenger støtte! og jeg har mistet 5 ganger... det skremmer meg ikke å høre at det går galt for noen. Det er realiteten, jeg vet det så imarri godt selv. det gjør meg utrolig trist at noen kan være så utrolig usympatiske at de skriver til en mor som har mistet sønnen sin at de ikke "gidder å høre på det mer" de fleste har såpass fantasi at de godt forstår etterfølgene av døden. det blir sorg, begravelse, obduksjon... dem som ikke vil lese det kan hoppe over teksten/bildene. de må gjerne leve på rosa skyer, men holde seg for gode til slike komentarer som har blitt slengt ut i det vide og det brede. de innleggene jeg ikke vil lese, de leser jeg ikke. men jeg nekter da aldri dem som skriver dem å skrive dem! hvis en blivende mor sitter i 28 uke å skriver så stolt at alt innkjøpet er unnagjort, og setter opp en ramse over ting hun har kjøpt både av det ene og det andre, blir jeg ikke sint fordi hun forteller det, fordi JEG blir stressa over at jeg ikke har kommet igang enda! det går da ann å si ting på en voksen måte, og et forum er ikke til for å presse ut de svakeste. *irritert*
Anonym bruker Skrevet 21. august 2007 #13 Skrevet 21. august 2007 Hei. jada.jeg forstår godt at det gjelder alle sammen.fikk bare litt feil inntrykk av Hi i første innlegg her.Tror hun forsto det etter hennes andre innlegg til meg. Tror allt i allt vi er enige her: Folk må få skrive hva de vil og lese hva de vil,Har de først lest et innlegg med overskrift"vi mistet" eller "jeg blør" så kan de ikke klage på det etterpå nei. Tror vi er enige alle sammen der!! Hvis de ikke tåler å lese sånt så hopp over disse innleggene og la vær å svar. Er veldig mange umodne unger her inne uten respekt for andres følelser synes jeg!! jeg forstår veldig godt begges sider,de som vil skrive om sånt og de som ikke leser det,dere andre (som leser og klager)må finne på noe langt hyggeliger og vokse opp.Gjorde jeg meg forstått nå? forutenom dette håper jeg vi alle får et fantastisk svangerskap uten komplikasjoner og at ungene våre blir pene og friske:) Ha en fin dag alle sammen:)
Prinsessa mi *Erle Kristane* Skrevet 21. august 2007 #14 Skrevet 21. august 2007 Hva er feil med å være gravid og lykkelig? Man lever ikke på en rosa sky selv om man gleder seg over graviditeten! Noen må bare finne noe å krangle om...
*1+1=2 små* Skrevet 21. august 2007 Forfatter #15 Skrevet 21. august 2007 da forstod vi hverandre:) (er ikke alltid like lett å formulere seg på nettet mens man er irritert:P)
*1+1=2 små* Skrevet 21. august 2007 Forfatter #16 Skrevet 21. august 2007 jo faktisk så gjør man det, hvis man nekter for at ting kan gå galt og BESKYLDER de som desverre ikke er så heldige for å "lage negativ stemning på bim". Type: vi vil ikke ha negative innlegg på forumet fordi vi ikke tåler å høre at det kan gå galt
Prinsessa mi *Erle Kristane* Skrevet 21. august 2007 #17 Skrevet 21. august 2007 Få deg en hobby, er mitt råd.... Hva er poenget med å ville krangle om alt?
eggedosis Skrevet 21. august 2007 #18 Skrevet 21. august 2007 Ingenting er som å være lykkelig gravid og kose seg med det! Men, jeg er helt enig i at man må ikke være blind for at mye kjeept kan skje i løpet av de 9 mnd. De som opplever tragiske ting må få lov til å søke trøst og dele sine opplevelser her på forumet. De som det går bra for kan også med det tenke over hvor heldige de egentlig er!! Her er det plass for både lykkelige og ulykkelige.
Prinsessa mi *Erle Kristane* Skrevet 21. august 2007 #20 Skrevet 21. august 2007 Joda, men hvorfor krangle om alt mulig hele tiden...? Kanskje bare jeg som er lykkelig og gravid, og ikke gidder å krangle...
ellesant Skrevet 21. august 2007 #21 Skrevet 21. august 2007 Men da kan du jo la være å lese de innleggene som er på kranglesiden? Hvis du ikke har lyst å krangle mener jeg?
Prinsessa mi *Erle Kristane* Skrevet 21. august 2007 #22 Skrevet 21. august 2007 joda, skal holde meg unna jeg..
ellesant Skrevet 21. august 2007 #23 Skrevet 21. august 2007 Uff, ble du fornærmet nå? Det var ikke meningen. Det er veldig fint at du er lykkelig gravid, hadde vært flott om alle var det, men det er disse hormonene da skjønner du! Jeg tror de kanskje er verst i 1. svangerskap, var i allefall det med meg. Og da hadde det vært deilig å kunne krangle så busta føyk med noen som var like forbanna som meg og som liksom ikke kunne ta seg nær av det, om du skjønner. Har ikke et veldig behov for dette nå, men er faktisk inne på krangle-forumet for å krangle litt...
*1+1=2 små* Skrevet 21. august 2007 Forfatter #24 Skrevet 21. august 2007 hehe du sier noe der;) Jeg er lykkelig og gravid, men noen ganger er det morro å krangle!
Prinsessa mi *Erle Kristane* Skrevet 21. august 2007 #25 Skrevet 21. august 2007 Nei da, ikke formermet! Er bare lykkelig og gravid jeg... Ikke kranglete.. Hehe...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå