lklk Skrevet 20. august 2007 #1 Skrevet 20. august 2007 Jeg planlegger å skjære ut kakebunn fra en langpanne for å lage en litt original bursdagskake, men finner bare oppskrifter på vanlige runde former. Kan jeg bare doble oppskriften? Og har noen en god oppskrift som selv en bake amatør kan få til? Evt tips til hva jeg skal gjøre for ikke å ødelegge bakverket - må innrømme at jeg alltid kjøper ferdigbunner, men nå har jeg altså planer om å starte på et nytt og bedre liv - ha ha..
elinmamma Skrevet 20. august 2007 #2 Skrevet 20. august 2007 Jeg satt her med almanakken min ved siden av meg og kom på at jeg hadde noe der. En dame jeg kjenner sa følgende en gang: Sukkerbrød i langpanne: 5-6 egg Pr. egg: 25 g mel og 25 g sukker. Også må du ha bakepulver. Klarer du å få det til å stemme med forholdene på rund form?? Garanterer ingen ting, altså...
lklk Skrevet 20. august 2007 Forfatter #3 Skrevet 20. august 2007 Tja, det tror jeg ikke blir så mye mer røre enn den oppskriften jeg fant på en springform på 24 cm. Men jeg får kanskje prøve meg litt fram.
Pysa Skrevet 20. august 2007 #4 Skrevet 20. august 2007 Ville doblet en vanlig oppskrift, jeg. det burde vel passe sånn noenlunde.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå