chick28 blir trebarnsmamma=) Skrevet 20. august 2007 #1 Skrevet 20. august 2007 Nå har jeg endelig fåttvært hos lege å satt igang=) Har tatt maaaange blodprøver og henvisningen videre har blitt sendt=) Lurer på om her er noen jeg kan gå gjennom dette sammen med?=)
Gjest Skrevet 21. august 2007 #3 Skrevet 21. august 2007 Jeg hadde utredning før jeg ble gravid med den jenta mi. I første om gang kommer jeg til å vente litt med å bli utredet videre denne gangen, men skal til legen på fredag, da skal jeg spør om hun kan sjekke progesteron nivået mitt(lurer på om det er derfor jeg har mistet 2 ganger)
Diosa Skrevet 21. august 2007 #4 Skrevet 21. august 2007 Hei Chick! Jeg har bestilt time hos fastlegen min, og skal inn neste torsdag. Er i min 19 PP (samme som deg ;-), og har hatt en MA i uke 9 for 11 mnd. siden. Kan du fortelle litt hva de spurte om, hva de gjorde, og hva som skjer videre.... nysgjerrig... "Gleder" meg til å komme igang, for da skjer det ihvertfall noe. Det er forferdelig å gå rundt å ikke vite om noe er galt - da er det mye bedre å få en diagnose, sånn at man kan gå videre. Lykke til!
Lucy T og prinsessa *** Skrevet 21. august 2007 #5 Skrevet 21. august 2007 Jeg var hos legen i juni, og har såvidt begynt på utredningen. I følge min lege var visst dette noe som kommer til å ta lang tid. Samme dagen tok både jeg og sambo blodprøver (kom ikke på å spørre hva de skulle sjekke en gang...). Etter det så har jeg tatt el-tester (pga uregelmessige og til dels lange sykluser), og 7-9 dager etter positiv el-test stikker jeg til legen og tar blodprøve hvor det sjekkes Progesteron S. Dette skulle jeg gjøre de neste tre syklusene (har gjort dette en gang til nå, så har to ganger igjen). Sambo skulle også ta en sædprøve i løpet av denne tiden. Også skulle vi komme tilbake til fastlegen etter mine 3 sykluser. Hvis det viste seg at jeg har eggløsning og progesteron S nivået er som det skal, så er det undersøkelse av eggledere og livmoren som er neste skritt, men hvis jeg ikke hadde eggløsning, så måtte jeg få tabletter som fremkalte eggløsning og ta blodprøver i nye 3 sykluser.... Håper inderlig at jeg har eggløsning, og alt sånt er i orden... Ellers tar visst utredningen laaang tid... Dette ble litt langt, men det er min historie så langt... Kan legge til at vi har prøvd i 2,5 år, siste året VELDIG aktivt, hehe. Og jeg har aldri blitt gravid, så ingen ma/sa her...
chick28 blir trebarnsmamma=) Skrevet 21. august 2007 Forfatter #6 Skrevet 21. august 2007 Heisann=) Ja jeg gleder meg til det hele er over, hun doktor dama spurte ikke om så fryktelig mye.. Høyde, vekt, barn fra før, hvor lenge vi har prøvd, om sambo har barn, regelmessig EL-TR.. Tok mange blodprøve, er ikke sikker på noen av prøvene.. hva det var, men går utifra innhold av jern, hormon, ting i blodet=) hehe... Jeg er henvist videre til medi3 (gyn) innvendige prøver.. sikkert av eggstokker, eggledere, livmor osv.. Dette skulle skje innen en mnd mente hun så det håper jeg på. Har EL på lørdag og det beste ville sef være at vi fikk det til selv før noe annet skjedde...=) Mannen må også i første omgang levere inn sæd prøve, og sjekke kvalitet og slikt... etter det får en se det ann... Håper det vi får vite noe ja, som du sier.. da har en noe og forholde seg til..
chick28 blir trebarnsmamma=) Skrevet 21. august 2007 Forfatter #7 Skrevet 21. august 2007 Uff uff Lucy T... Håper virkelig det ordner seg for dere snart, her jo holdt på meeeget lenge da. Vi har i snart 20 mnd... og det er jo lenge nok synest jeg=) Hehe.. Men dette såg ut som det skulle ta veldig lang lang tid for dere, har bare fått beskjed om at alt skal gjøres fort og så mye som de kan på kortest mulig tid=)
Lucy T og prinsessa *** Skrevet 22. august 2007 #8 Skrevet 22. august 2007 Så heldige dere er, bra det ikke tar så lang tid for dere. Regner med at det er siden dere faktisk har blitt gravid sammen. Hvis jeg ikke har el, er det jo det som har vært problemet her i gården hele tiden... Verre hvis jeg har el, lurer på hva som er galt da... Men jeg har i alle fall blitt mer positiv siden vi var hos legen og begynte utredninga. Nå vet jeg at vi er i gang med å få hjelp. Er veldig spent på hva sædprøven viser. Virker som det er mer å gjøre med problemet dersom han er i orden. Vi får håpe at vi alle får det til selv før vi trenger så mye hjelp =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå