Gå til innhold

Andre med vondt i ryggen pga amming?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en baby på 7 mnd, og de siste to mnd har jeg hatt sinnsykt vondt i ryggen, mellom skulderbladene. Går til kiropraktor, men i og med at jeg ikke kan "sykemelde" meg fra den lille har jeg like vondt. Tror dte har kommet pga feil ammestilling. Forsøker å være forsiktig, men har kramper og stråling nesten hele tiden. Aner ikke hva jeg skal gjøre. Må jo ta meg av babyen når mannen min er på jobb. Føles så håpløst.Noen som har opplevd noe liknende?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville tatt en tur til helsestasjonen og fått hjelp til å justere ammestillingen.

Skrevet

Har du prøvd å ligge mens du ammer? Legg deg på siden og legg barnet på siden mot puppen. Fungerer veldig bra for oss.

Skrevet

sitt å amm med ammepute, ungå å ligge, det er det som gir kramper har jeg erfart. ha gjerne puter i ryggen og ev under ammeputa på den siden babyen dier

Skrevet

Så rart at du får kramper av det? Her har vi gjort det i snart 10 mnd. og har aldri hatt vondt noe sted! Fikk vondt i nakken og skuldrene av å sitte. Men vi er jo forskjellige:)

Skrevet

Jeg går hos kiropraktor og har derfor fått råd om ammestilling (bruker pute og støtter opp). Problemet er å stelle ham, løfte osv. Det er vondt å kjøre bil (statisk), legge klær i vaskemaskinen osv..alt som innebærer at armene belastet foran kroppen.

Skrevet

Kanskje du bør sykemelde deg og la pappa`n ta over permisjonen din? Høres ut som om du kan trenge litt avlastning. Huff, høres ikke greit ut dette!

Skrevet

Å, kan man gjøre det? Jeg er så fortvilet nå, for jeg ser liksom ikke lys i tunnellen. Kunne man gjort dette for en periode feks, eller må han da ta hele resten av permisjonen? (feridg i slutten av november, og skal tilbake i jobb 1.januar)

Skrevet

Hei!

Fikk så vondt av deg da jeg leste innleggene dine! Sliter selv med ryggplager, og går til kiropraktor... Vet hvor vondt og plagsomt det kan være!!! Og jeg har kjent det godt etter jeg fikk barn pga løfting og bæring osv... Har egentlig ikke slitt m amminga, har bare bygd opp godt rundt m puter, eller ammet liggende.

Syns det med sykemelding var en kjempegod idè jeg!

Du kan jo be om f.eks tre uker, og da at mannen din tar tre uker av din permisjon samtidig. Tror dette er en ganske smal sak for trygdeetaten å fikse hvis du får sykemelding. Din kiropraktor kan jo faktisk sykemelde deg også, hvis du synes det er like greit som fastlegen din, kiropraktorer kan sykemelde i opptil 8 uker. Høres ut som du trenger det! Så kan dere jo se etter en tid om du føler deg bedre...

Jeg vil også bare anbefale to ting som har hjulpet meg personlig:

1 - bæresjal som jeg har tulla i når jeg skal rundt med ho i huset (jeg går ikke tur m henne i bæresjal, det blir for tungt, da bruker jeg vogna). Og 2 - benytt anledningen når mannen er hjemme og gå deg en rask spasertur med myyyye armsving og gjerne i ulendt terreng... Jeg har blitt sååå stiv mellom skulderbladene av å nesten bare gå med vogna! Har en mann som er lærer, så nå i sommerferien har jeg tatt meg i nakken og gått turer uten vogna, og det har hjulpet på min rygg i hvert fall!!!

Lykke til!!!

Skrevet

Så glemte jeg å si at jeg synes nesten det høre ut som du har betennelse i muskulaturen siden det til og med gjør vondt å kjøre bil... Jeg hadde det selv da snuppa her var ca 6 mndr, og jeg fikk ikke bukt med det før etter en kur med betennelsesdempende tabletter (kiropraktoren min rådet meg til dette, for hun følte ingenting annet hjalp) som het Voltaren. Disse kan brukes selv om man ammer. Så kanske dette i tillegg til sykemelding?

Lykke til, og ikke bagatellisèr problemene dine hvis du går til legen din (slik mange av oss flinke jenter er så altfor gode til..... ;-))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...