Alenemor til 2prinsesser Skrevet 20. august 2007 #1 Skrevet 20. august 2007 Trodde bare man fikk L ett eller annet jeg... Men har fått A+ , noen som vet
Erisa* Skrevet 20. august 2007 #2 Skrevet 20. august 2007 Hm, har aldri hørt om det, jeg. Sikker på at det er en A? Man kan ha både nitritt, glukose (sukker), protein, ketoner, erytrocytter (røde blodceller), og sikkert andre ting også, men jeg kan ikke komme på hva A skal bety for noe... Spør jordmor eller lege?
Erisa* Skrevet 20. august 2007 #3 Skrevet 20. august 2007 ja, og selvfølgelig L, som står for leukocytter; hvite blodlegemer..
Synnøve_Solbakken Skrevet 20. august 2007 #4 Skrevet 20. august 2007 Man kan sjekke ganske mange ting i en urinstix. A står for proteinet albumin, dere har sikkert hørt om eggehvite i urinen. Men hvis det bare er en pluss i urinen kan det likegodt være pga "forurensing", liten betydning. Viktig at man vasker godt, og tisser en skvett før man samler opp.
Erisa* Skrevet 20. august 2007 #5 Skrevet 20. august 2007 Ah, selvfølgelig! Det burde jeg jo ha tenkt på! Takk, kajsa! heh, har hatt masse forelesninger om albuminuri før sommeren, så at jeg ikke kom på det, er jo litt teit *rødme* Var fint at du hadde hjernen tilkoblet. Og som du sier, det kan godt være bare forurensing. Man må ta minst to urinprøver med utslag på albumin før man gjør noe mer med det. har i alle fall vi lært:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå