Erisa* Skrevet 20. august 2007 #1 Skrevet 20. august 2007 Og ikke har tenkt å kjøpe med det første heller? Vi bor nært arbeidsplass, butikk, buss, sentrum og barnehager (håper vi får plass i en av dem) og har tenkt å prøve å klare oss uten bil. Er vi de eneste, er det å få barn synonymt med å måtte kjøpe bil?? Hadde vært interessant å høre om det var andre i samme situasjon som oss:)
Gjest Skrevet 20. august 2007 #2 Skrevet 20. august 2007 Vi har ikke bil og har ikke tenkt å kjøpe heller,men så er det ingen av oss som har tatt lappen heller da,maser på sambo at han må kjøre opp men men...jeg bor nært arb.plass (10 min,bhg håper på plass der) og 5 min til butikk og buss til sentrum. Hihihihihi vi er vel miljøbevisste vi da Erisa har spire i magen!
Erisa* Skrevet 20. august 2007 Forfatter #3 Skrevet 20. august 2007 Hehe, eller bare gniene:) Nei, det er klart, jeg syns det er fint å spare miljøet for de ekstra utslippene. I tillegg er det fint å slippe utgiftene, og så er det mye lettere å komme seg ut og gå når man ikke har bil. Vi går ofte til sentrum, selv om det tar en halvtime. Og syns det funker fint:) Godt å høre at vi er to, da, Skorpion73:)
hagenisse Skrevet 20. august 2007 #4 Skrevet 20. august 2007 Vi har heller ikke bil og det blir nok lenge til vi kommer til å kjøpe det:) Faktisk er det ingen av oss som har førekortet heller! Men nå er samboer i gang, så planen er at han skal ta det før babyen. Kanskje kjekt å ha.. Tror man skal greie seg fint uten bil jeg, så lenge man har det man trenger i nærheten! Dyrt å eie bil er det også. Og lite miljøvennlig. Vi skal iallfall prøve oss uten så lenge vi kan!
Nær mamma Skrevet 20. august 2007 #5 Skrevet 20. august 2007 Vi har heller ikke bil! Bor sentralt i storby, så det går greit uten.. Har en jente på snart 2 år fra før.. Vi får se om behovet blir større når vi blir 4! Er jo ikke usannsynlig det;)
Erisa* Skrevet 20. august 2007 Forfatter #6 Skrevet 20. august 2007 Nær mamma: Det har gått greit uten til nå, altså? Det er jo oppmuntrende for oss:) Vi tror vi venter med nr to til jeg er ferdig utdannet, og da flytter vi nok til mer landlige omgivelser. Og da blir det nok bil på oss! Går bra så lenge man bor i storby:)
hunnybunn¤fødeklar¤ Skrevet 20. august 2007 #7 Skrevet 20. august 2007 heh eller i luksusforhold, skal vi på butikken må vi kjøre minst ti minutter på smale veier, 15 min til nærmeste bensinstasjon, 30-40 til nærmeste "by" og 1 og en halv time til sykehus....så må nok ha bil her...
Erisa* Skrevet 20. august 2007 Forfatter #8 Skrevet 20. august 2007 Hehe, ja, sånn er det på bygda:) Men det har jo sin egen sjarm, vi kommer nok til å ende opp en slik plass til slutt, tipper jeg. Og da må man bare ha bil!
Athravil Skrevet 20. august 2007 #9 Skrevet 20. august 2007 Bor i Oslo og har ingen planer om å skaffe bil med det første. Ser ikke noe behov for å ha bil her, dyrt å parkere, dyre forsikringer, dyr drivstoff og vedlikehold av bil. Gode kollektivmuligheter til en brøkdel av prisen det koster å ha bil.Slipper å stå i rudh kø... Eneste grunnen til å ha bil måtte være å lettvint reise til svigers, men man kan ta mye taxi før det vil lønne seg å ha bil! Men, den dagen vi flytter ut på "landet" så blir det nok bil her i gården også.
Gjest Lenchen Skrevet 20. august 2007 #10 Skrevet 20. august 2007 Jeg fikk ikke bil før datteren min var over 3 år. Ikke noe problem å farte med buss o.l. Jeg har bil nå da, men det er fordi hun skal fraktes så mange steder, trening etc. Hun er 9 år nå da
enpå3ogenpå1 Skrevet 21. august 2007 #11 Skrevet 21. august 2007 vi har heller ikke bil. Bor i gangavstand (mer eller mindre) til alt vi trenger. Men må inrømme at jeg har lyst på bil.....men det er nok av ren latskap. For det er unektelig veldig praktisk. Men enn så lenge får vi klare oss uten Men jeg gruer meg litt til dagen jeg skal føde.........har venner som har sagt de kan kjøre oss.......men.......?? Og taxi? Uæh!! Tenk om skvetter fostervann og "gørr" i bilen da? Hva om taxi sjåføren ikke vil ta oss med fordi det kanskje skjer? Merker jeg bekymrer meg (sikkert unødig) for sånne ting.....
Gjest Skrevet 21. august 2007 #12 Skrevet 21. august 2007 Vi har ikke bil foreløpig. Bor midt i oslo, og bilen ville uansett stått i ro for det meste, fordi det omtrentlig tar lenger tid å kjøe steder, enn å gå dit. Men vi vurderer å kjøpe oss med tid og stunder, fordi vi har familie i bergen og tønsberg, og det gjør det litt lettere for oss med bil. Men så lenge den lille er bitteliten skal vi nok fly til bergen uansett. Og toget til tønsberg går også relativt ofte. Regner med å kjøpe til sommeren eller noe..
Gjest Skrevet 21. august 2007 #13 Skrevet 21. august 2007 Vi skal ta taxi - for det første har du rett på taxi kjappest mulig, selv om det skulle vise seg å være kø når du ringer, og dere slipper i tillegg å lete etter parkering når dere kommer til sykehuset. I mitt tilfelle slipper jeg også en nervøs sambo som helt sikkert ville ha kjørt seg vill i alt oppstyret; nå kan han heller konsentrere seg om meg, og ikke om veien. Synes det høres greit ut med taxi jeg
barnnr.2 Skrevet 23. august 2007 #14 Skrevet 23. august 2007 Hadde ikke bil med det første barnet, var også alene om den daglige omsorgen. Vi har klart oss bra selv om noen ting blir mer tungvindt og man må være flink og planlegge innkjøp , kan ikke være redd dårlig vær osv. Er jo lettere å komme seg rundt med bil, en det er absolutt ikke et must. Men er glad for å ha bil denne gang...
Anonym bruker Skrevet 23. august 2007 #15 Skrevet 23. august 2007 Vi har ikke bil og skal ikke kjøpe heller. Jeg venter nr. 2, og regner med at det også går greit uten bil. Vi bor nært butikk, buss og barnehage, går eller sykler til jobb. Føler vi er miljøbevisste også, og så får vi jo litt trim "på kjøpet". Og vi sparer masse penger - som vi bruker på ferie el. En sjelden gang må vi ta taxi, eks. til flyplassen, men det er ikke mye penger det koster oss pr. år sammenlignet med en bil. Men det er ikke kun kostnadene som gjør at vi ikke har bil altså. For oss tar det 7-10 min å gå til barnehagen - når vi går sammen med datteren vår, butikken er rett ved siden av barnehagen.
mrss83 Skrevet 23. august 2007 #16 Skrevet 23. august 2007 vi har bil, men det er en liten yaris. vi skal ikke bytte bil, det får holde til lån er nedbetalt! det finnes jo busser og tog om man skalreise langt! og må vel satse på å gå mye i begynnelsen så de ekstra kiloene går av!
Baby nr3 ombord Skrevet 23. august 2007 #17 Skrevet 23. august 2007 Jeg har ikke bil og har heller ikke planer om å kjøpe med det første. Er heldig å ha privat sjåfør om jeg skulle ærend lengre vekke da. Men skal nok gå bra uten bil i 2 år til, til det blir barnehage tid.
twoboys & a girl Skrevet 23. august 2007 #18 Skrevet 23. august 2007 Hadde ikke bil da jeg og sønnen min flyttet hit, da var han ett år. Har nå bil, men bruker t-banen til daglig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå