Gå til innhold

Et teit spm til dere som har født før...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her kommer et litt dumt spørsmål, som likevel er litt viktig for meg... Når skriker babyen når den kommer ut? Er det når hodet er ute, eller når hele kroppen er ute?

Og er det mange av dere som har opplevd at babyen ikke puster eller skriker når den er ute?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

tror ikke det er noe fasit på det dessverre.

men lungene er jo fylt med vann så når babyen passere fødselskanalen så blir vannet presset ut og babyen skriker for og fylle lungene med luft..når hele kroppen er kommet ut.

tror det var det jeg hadde hørt...

Skrevet

Den skriker etter at den har kommet ut, når den har fått "summet seg" litt, nærmest. Datra mi skreik ikke med en gang, jeg tror hun hadde en del slim i munn og svelg, for jeg fikk henne ikke til med med en gang, de tok henne over på det stellebordet med lys på først.. Men det gikk bare bra. :) Hun skreik litt til da hun kom opp på brystet mitt etterpå. :)

Skrevet

Ikke alle barn skriker når de kommer ut. Men lille gutt gjorde ikke. Ble bekymret jeg, men jordmor sa det var vanlig at de ikke skrek.

Skrevet

Mamma har fortalt at jeg begynte å skrike før jeg kom ut. Dvs. at når toppen av hodet mitt var synlig, kunne de også høre meg skrike inni der.

Dette gjorde at mamma måtte presse på for å få meg fort ut. Jeg svelget masse fostervann, men klarte meg helt fint..

Jeg var vel kanskje bare litt ivrig på å komme meg ut.. hehe...

Gråt i 4-5 timer etter fødsel, så det var nok en påkjenning, men jeg klager ikke :)

Er nok ingen fasit på dette!

Skrevet

lillegutt skreik litt med engang han kommet seg ut...stakkar små, komme ut i den kalde verden etter å ha kosa seg inni våre varme mager i 9mnd...:) Han sluttet å skrike når han ble lagt til brystet mitt og ble pakket inn i tepper og dyner - da lå vi der bare å kosa oss :)

Helt garantert forskjellig opplevelser fra person til person...:)

Skrevet

Lillemor skrek til da hun kom ut men ikke noe mer enn det. Lå bare helt stille på magen min og kikket på oss med store øyne! Men det ble godt med lyd da hun skulle veies og måles!

Skrevet

er nok veldig forskjellig ja-lillegutten min skrek ikke m en gang-var helt slapp og blå-litt skummelt, men etter å ha blitt renset litt både her og der og jeg fikk han opp på magen kom d litt lyd...var rolig de to første timene (ble født 21.30), men gråt utrøstelig hele den første natta på sykehuset da...stakkars...han hadde visst smerter etter fødselen og sykehuset måtte gi ham smertestillende...

Skrevet

Det er nok individuelt fra baby til baby.

En venninne av meg fikk høre datteren skrike rett etter at hodet og skulder kom ut, så hun skrek allerede på veien ut:)

Skrevet

men må de ikke få til å trekke pusten for å skrike da? får de til dette når bare hodet er ute og lungene fortsatt sammenklemt der inne? høres bare så lite sannsynlig ut

Skrevet

Ingen av mine barn skrek så voldsomt etter de var født. Førstemann ble tatt med ks, og lagde noen små sutrelyder like etter de hadde tatt ham ut. Jenta som ble født på vanlig måte, gråt litt etter at hun kom ut - men ikke så mye. Hun lagde ikke lyd med en gang hun var ute, men etter et minutt eller noe...?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...