Nina76. Skrevet 20. august 2007 #1 Skrevet 20. august 2007 Er det noen som har brukt det på stumpen på knøttet? Jeg brukte det en gang da hun var ca 2-3 mnd gammel. Hun hylte som en stukket gris, og jeg klarte ikke roe henne ned. Siden det var første gang jeg hadde brukt salve på henne, så reiv jeg av bleia i desperasjon og vasket bort salven. Hun roet seg da etter et minutt eller noe, og jeg tenkte ikke mer over det, annet enn at det sikkert var tilfeldig. Nå i dag (hun er snart 8 mnd) så smurte jeg igjen den samme salven. (Hun har ikke vært sår mer enn de to gangene). Et lite minutt etter at jeg smurte begyndte hun å hyle hysterisk igjen. Jeg klarte ikke å trøste henne. Igjen rev jeg av bleia og vasket bort salven. Og et minutt etter ble det stilt (da har jeg prøvd lenge først altså). Hun sugde febrilsk på puppen lenge etter at det var tomt for kosen sin del, og gråt dersom jeg forøkte å løsne henne. Så jeg lot stakkars snuppa ligge, og hadde vondt i meg for at jeg hadde gjordt henne vondt med å smøre denne salven. Er det flere som har opplevd dette? Det er den som bare heter salve, ikke zinksalven.
Prinsessa&pøbelr@kkeren Skrevet 20. august 2007 #2 Skrevet 20. august 2007 huff, har såvidt brukt den på eldste snuppa tror jeg, men er ikke sikker så skal ikke utale meg, det som går ann å gjøre for å finne ut om ting svir, er å ta det på sitt eget ansikt, for der tåler vi gjerne litt mindre ( blir liksom lettere å sammenligne med barnets hud).. dette gjelder iallefall våtservietter, er mange som svir,hvis en vasker seg selv med dem i fjeset.. Det kan ikke hende at hun har fått litt hud i klem i bleia da, ikke ment som kritikk altså, bare undring
Nina76. Skrevet 20. august 2007 Forfatter #3 Skrevet 20. august 2007 Nei hun begyndte å gråte før bleia kom på...
Anonym bruker Skrevet 20. august 2007 #4 Skrevet 20. august 2007 Flere natusanprodukter svir. Bare test selv, våtserviettene for eksempel. Og alle produktene er utrolig tungt parfymert. Du burde velge et annet merke. Helt utrolig at så mange bruker produktene deres. De burde ikke hatt lov til å drive i babybransjen i det hele tatt.. Spør heller på apoteket eller i en babyutstyrsbutikk.
Nina76. Skrevet 20. august 2007 Forfatter #5 Skrevet 20. august 2007 Ja jeg er helt enig. Det skulle ikke vært lov å selge noe som gjør barna vondt. Helt utrolig. Jeg føler meg jo kjempeekkel som mamma når jeg oppdager at det er jeg som er skyld i min datters smerteutbrudd. Jeg har gått over til babyline nå, men jeg har stortsett brukt opp de startboksene jeg kjøpte i starten før jeg viste om slikt. Og sår stump har vi heldigvis sluppet, så den natusan stumpesalven hadde jeg enda...
Anonym bruker Skrevet 20. august 2007 #6 Skrevet 20. august 2007 Er det sinksalve dere mener? Jeg bruker det på snuppa jeg, ingen reaksjon her, Tvert i mot blir rødheten borte nesten med det samme. Og så til grunnen til at jeg er anonym: jeg bruker det selv! Jar slitt litt med hard avføring og dermed sår stump. Litt Natusan sinksalve er alt som skal til. Virker veldig mild synes jeg da. Kanskje folk reagerer forskjellig? Hm...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå