rosa78 Skrevet 20. august 2007 #1 Skrevet 20. august 2007 når skal man begynne med folat? noen sier før man er gravid og noen sier når man er????
Tasselur Skrevet 20. august 2007 #2 Skrevet 20. august 2007 Begynn med folat når du tenker på å bli gravid. Er det 1-3 mnd før du blir gravid de sier, mon tro? Uansett, like greit å begynne, skader vel ihvertfall ikke! : )
Nummer tre <3 Skrevet 21. august 2007 #3 Skrevet 21. august 2007 noen sier tre måneder før og noen sier en måden før... jeg har tenkt å begynne tre måneder før...
*stjerneklar med GULLSTJERNE* Skrevet 21. august 2007 #4 Skrevet 21. august 2007 Tror det er lurt å begynne når man planlegger graviditet! Eller så snart man vet man er gravid, om det ikke var helt planlagt. Jeg vil gjerne henge på et spørsmål; Jeg spiser omega 3 som er tilsatt 200 microgram folat, i tillegg spiser jeg multivitamin som også inneholder 200 microgram.. Spiser jeg da de 400, eller må jeg spise et tablett på 400?? Kanskje et dumt spørsmål, jeg kan jo matematikken men..
tone med ny spire :) Skrevet 21. august 2007 #5 Skrevet 21. august 2007 Jeg har også lurt litt på det, men så har jeg lest at man må passe på så man ikke får i seg for mye vitamin A slik at man får A-vitamin forgiftning (eller hva det nå heter). Har lest at men ikke må ta flere tilskudd som inneholder vitamin A samtidig. Derfor tar jeg foalt og sanasol eller omega 3 varierer litt.
Gjest Skrevet 21. august 2007 #6 Skrevet 21. august 2007 Hei, Jeg tar 1 pille om dagen som inneholder omega 3 og folat. Vet ikke om jeg bør ta tran og/eller multivitaminer i tillegg??? Hva tror dere?
*stjerneklar med GULLSTJERNE* Skrevet 21. august 2007 #7 Skrevet 21. august 2007 Uten at jeg er ekspert.. Men den Omega 3 pillen du tar, inneholder kanskje bare 200 mic.g? De anbefaler 400, så det er mulig det er litt for lite i den pillen du tar? Du trenger ikke ta tran eller multivitaminer i tillegg, det er omega 3 og folat de (heldige) graivde, og vi prøvere som i en rakettfart skal bli gravide trenger.
Gjest Skrevet 21. august 2007 #8 Skrevet 21. august 2007 mmm tja kan godt være du har rett. Det er en pille som er laget for de som vil bli eller er gravide men skal dobbelt sjekke når jeg kommer hjem så er jeg sikker på at jeg får i meg nok folat. Takk for tipset! :-)
*stjerneklar med GULLSTJERNE* Skrevet 21. august 2007 #9 Skrevet 21. august 2007 Da er jeg ganske sikker på at den inneholder riktig dose, og at du ikke trenger å ta noe mer!
Makko med to små gutter Skrevet 21. august 2007 #10 Skrevet 21. august 2007 Folat er B vitamin og vannløslig. Dvs at det ikke er farlig å ta for mye, er det ikke slik?
Tjukkemagen *m/jente 1.mai* Skrevet 21. august 2007 #11 Skrevet 21. august 2007 Jeg snakket med legen min om dette. Hun sa at 400 mikrogram (0,4mg) er anbefalt dose av folat. Og at jeg burde begynne å ta folat minst en måned før graviditet. Selv spiser jeg Omega-3 multi (med vitaminer og mineraler) der er det 200 mikrogram folat pr to kapsler, så derfor tar jeg 1/2 tablett folat (0,4mg) ved siden av. Synes det er greit slik, da får jeg alt jeg trenger ser det ut som :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå