Gå til innhold

Forspiser seg på kvelden

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en gutt på 6 mnd som er veldig glad i mat......

Noen kvelder kan han spise 2 porsjoner grøt. Så ammer jeg eller gir flaske.... De 2 siste kveldene har nesten alt kommet opp!! Skikkelig sprutgulp...............Burde vi innføre begrensninger.?? 1 porsjon og 100 ml melk kanskje?? I kveld f.eks la mannen min han og da spiste han 2 porsjoner grøt og 160 ml melk!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hørtes jo veldig mye ut. Hva skjer hvis dere holder dere til 1 porsjon grøt? Kan jo evt. bare stoppe der, amme litt ekstra. Ikke noe godt for han hvis han er så mett at alt kommer opp igjen. Ville nå prøvd 1 porsjon. Høres som sagt veldig mye ut. Hva sier HS?

Skrevet

Det synes jeg faktisk. Min spiste også dobbel posjon på kvelden + 200 ml mme. Og fikk skikkelig problemer med å sovne, for det er sikkert ubehagelig å være sååå mett:) Så når får han bare 1 posjon grøt og klager ikke:) Skjønner ikke hvorfor de bare gaper og hyler etter mer når det egentlig er nok, men unger er rare greier.

Skrevet

Har ikke hørt med HS, men tenkte å spørre de i løpet av uka....

Virker som det blir ubehagelig for han ja for han grynter og klager litt og så "splæsj" så kommer alt opp!!! Rette etterpå er han like blid, så får han bittelitt melk (nå er jo magen helt tom) og så sovner han!!

Unger er rare ja : )

Skrevet

Anbefaler bare 1 porsjon. Det er mye mat i det, hvis han også i tillegg får mm eller mme burde det være nok til at han blir behagelig mett. Vi vet jo selv hvor j....vondt det er å være alt for mett

Skrevet

Han er nok skikkelig glad i mat den gutten din:-)

Men ville nok prøvd å begrenset matinntaket hans litt da,siden han spyr opp igjen så mye...

Skrevet

Jeg ville ikke satt begrensninger på maten hans. Men dersom han spiser så mye, så bør du fordele det bedre. Gi han mer iløpet av dagen, slik at han ikke er fullt så sulten til kveldsen og blir mett av bare en posjon.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...