Gå til innhold

HVA skal JEG bli???? Hjelp?? Tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har bestemt meg for å studere!!! Er kjempelei av jobben min, føler jeg ikke får utviklet meg, står bare på stedet hvil. Jeg kjeder meg og VIL mer, for jeg VET (tror....) jeg kan:-)

Jeg er 25, 26 om ikke alt for lenge. Har IKKE studiekompetanse, men fagbrev. Så kvalifiserer vel for realkompetanse.

Jeg er gift og har to barn på snart tre år og 1,5 år.

Vi har gjeld på 2,2 mill (hus) kan derfor ikke studere fulltid men deltid.... (pga økonomi...må vel ha en deltidsjobb ved siden av...)

Men HVA skal jeg studere?????

Jeg trenger en jobb der det skjer noe, blir det for rolig kjeder jeg meg VELDIG fort... Har ok med tålmodighet men sto nok ikke fremst i køen da tålmodighet ble delt ut...:-)

Jeg er rolig har stort sett godt humør og liker å omgås folk og dyr..

Er ikke noe journalist spire, heller ikke lege ..

Hva tror du??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville kanskje tatt almennfaglig påbygning jeg, så kan du studere hva du vil etter det..! :-) Men det kan du kanskje etter den realkompetanse-regelen uansett..?

Sjekk ut nettbasert utdanning f.eks? NKI eller NKS, ellers har BI deltidsstudier, og det har vel mange av universitetene og Høgskolene også...

Skrevet

Høres kanskje teit ut, men jeg tror ikke jeg orker påbygning... trenger jeg det når jeg har realkompetanse??

Tenkte å ringe høyskolen her i byen og høre om jeg kunne fått pratet med en rådgiver der...

Skrevet

Sykepleier

Vernepleier

Sosionom

Barnevernspedagog

Tannpleier

Førskolelærer

Skrevet

www.jobbfeber.no

der er det listet opp masse yrker,og hvilke skoler som har det.

Kanskje du får litt tips der? :-)

Skrevet

Takk Takk!! Skal inn å se med det samme:-)

Skrevet

Ved noen utdanninger trenger du ikke studiekompetanse hvis du har relevant fagbrev og/eller 5 års relevant arbeidserfaring. Hvis ikke, må du nok ta påbygging.

Skrevet

ei venninne av meg gikk til en rådgiver hun, som "analyserte" henne - og de ble begge enige om at sykepleien var noe for henne. og hun er nå i full gang med 2 året og er superfornøyd :-)

Skrevet

Hadde hun studiekompetanse før hun begynte eller?

Kom ikke inn på jobbfeber.no...

Skrevet

Jeg har svennebrev men måtte likevel ta allmennfaglig påbygg for å kunne studere. Måtte ha norsk, matte, engelsk, naturfag og historie, og det var 20 timer i uken.

Skrevet

Var det lenge etter at du var fercdig med svennebrevet? Og hvor gammel var du?

Skrevet

Hei.. Jeg er i samme situasjon som deg. Har fagbrev, men har bestemt meg for at jeg ikke vil bli gammel i det yrke.

Jeg tok studiekompetasne, men jeg tok ikke matte da jeg sliter sånn i dette faget.

Snart er permisjonen min over og jeg har for alvor begynt å tenke på hva jeg skal finne på.

Prata med gubben om det i dag, og det ser ut som jeg skal ta salg og service studiet på AOF. Svært mange dører og veier vil åpne seg for meg når jeg fullfører dette studie.

Gubben har heldigvis god jobb og lønn, så han sa at jeg bare måtte kjøre på, så skulle han stå for det økonomiske. Vi har ca. 1.8 mill i lån.

Mange av studiene på AOF går over 1. år og er støtta av lånekassen.

Gå inn på www.aof.no og se om det er noe der som kunne passe deg.

Skrevet

Ikke så veldig. Jeg bestod svenneprøven i mars 2005 og begynte på allmennfaglig påbygg august 2006. Da var jeg 21 år.

Men på høgskolen sine sider mener jeg å ha lest at det ikke er så mye man kan studere med "bare" realkompetanse, for man trenger en del av fagene likevel.

Jeg aner heller ikke hva jeg skal bli, får ikke jobb innenfor utdannelsen min, og jeg har ikke peiling på hva jeg ønsker (drømmer om å leve av musikk, men det er jo ikke det letteste i verden..)

Skrevet

Tuuusen takk, fint å se at jeg ikke er den eneste som er/har vært veldig usikker.......:-)

Skrevet

ikke lett dette med ytdanning og jobb nei..... Med mitt fagbrev er jeg enten underkvalifisert elelr overkvalifisert...Igrunnen ganske håpløst..... Kunne tenkt meg å bli jordmor eller noe slikt. Men hvordan ville det blitt på delstudie.??

Skrevet

Legesekretær (kort utdanning, alltid nok å henge fingrene i på jobb og du jobber med mennesker)

Ingeniør (finnes mange varianter å velge mellom, gode jobbmuligheter nesten uansett, spennende oppgaver)

Sykepleier (Jobber med mennesker, bra lønn, gode muligheter for videreutdanning/mer ansvar etter hvert)

Skrevet

Men sykepleier..... 3 år? Trenger vel studiekompetanse itillegg....

Legesekretær hva tenger jeg da av utdannelse?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...