Anonym bruker Skrevet 20. august 2007 #1 Skrevet 20. august 2007 Dette er litt alvorlig for meg. Jeg har nettopp fått meg jobb i bhg. Og har de seste årene hatt dårlig rygg. Ingenting spesifikk, bara "lumbago". Jeg har nå store store proplemer. Fikk plutselig i kveld større smerter enn på lenge. Frykter at jeg ikke holder i min nye jobb særlig lenge. Jeg har til tider problemer med å legge datra mi i senga......Løfte henne opp fra tripp trapp stolen. Hva byr fremtiden? Blir jeg ufør? Kanskje er det like greit? Men hva med økonomi? Hva får man i uføretrygd? Min mor får litt i overkant av 9000 pr mnd. Hun har vert ufør i mange mange mange mange år, og har vel knapt jobbet siden sin pure ungdom. Hva er reglene for uføretrygd? Jeg må vel prøve å omskoleres før uføretrygd er aktuelt sikkert. Hva er en jobb som lar seg kombinere med en svært dårlig rygg? Herregud, vi står og skal til og bygge hus................ Hvordan skal dette gå???????
Trollemor og snuppa! Skrevet 20. august 2007 #2 Skrevet 20. august 2007 Det er for det første vanskelig å få uføretrygd.. De vil nok ha deg på attføring først. Uføretrygda varierer jo litt da på hvor mye du har tjent tidligere og hvor mange barn du har. Man får barnetillegg. Ta en prat med legen din om det.. Få evnt sykemelding. En fysioterapaut må vel kunne si litt om ryggen din og hva du kan forvente deg av den? Og du kan også ringe trygdekontoret for å få litt info om saksgangen og alt det der...
Duddlidu Skrevet 20. august 2007 #3 Skrevet 20. august 2007 Hei! Jeg har igrunn ingen erfaring om uføregrunnlag og slike ting, men jobb i bhg har jeg erfaring med! Jeg hadde og en periode hvor jeg måtte ta bedre vare på rygg og armer, og det er mye man kan gjøre for å få det enklere med barna. Sett deg ned til de minste, istedet for å løfte dem opp. Skal de opp på stellebord og lignende, så la dem klatre! Unger elsker å klartre opp selv, på stoler ol. Spør om hjelp til å bære tunge ting, det er jo alltid flere på jobb, man trenger ikke gjøre alt alene. Sett deg ned for å hjelpe barna på med klær istedet for å stå med bøyd rygg og kle på. osv osv, tenk alltid på å gjøre ting på den minst belastende måten, barna liker faktisk å hjelpe til de også ved å klatre og prøve selv. Jeg håper ting ordner seg for deg, og beklager at jeg ikke kan svare på noe om uførhet, det har jeg nemmelig ikke peil på. Hilsen meg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå