Vesla89 - Er lei! Skrevet 20. august 2007 #1 Skrevet 20. august 2007 Kommet opp i et dilemma. Jeg har nå kommet til VK2 på skolen. Og begynte i dag på Allmenn påbygg etter et år på barn og ungdom. Nå angrer jeg. Vil heller gå ut i læra. Orker ikke mer skole for en stund. Hva hadde dere gjort? Fullført påbygg eller prøvd å få læreplass? Vet ikke hva jeg vil, er så fortvila at jeg kan gråte. Vil ikke gå mer skole. Men må jeg så skal jeg da gjøre det jeg kan, men lyst på å tjene penger... Til den dagen spira sitter. Er såå fortvila, angrer. Hva hadde dere gjort?
Mrs. icsi og småen Skrevet 20. august 2007 #2 Skrevet 20. august 2007 Ta kontakt med rådgiveren på skolen og med fylkets Oppfølgings Tjeneste. De pleier å være flinke til å hjelpe med sånt! Lykke til uansett hva du velger! Klem
Glajent@ med baby utenfo magen Skrevet 20. august 2007 #3 Skrevet 20. august 2007 Kan du ikk prøve å finne lærlingplass mens du går allmenn påbygg? Er jo dumt å ikke ha noe i det hele tatt...? Men skjønner godt du er lei...
Gjest Skrevet 20. august 2007 #4 Skrevet 20. august 2007 vet ikke helt..du må nesten gjøre det du vil selv.. jeg for min del valgte heller allmenn påbygg,men det er SINNSYKT hardt så om du ikke er motivert så tror jeg du kommer til å slite.. :S
Vesla89 - Er lei! Skrevet 20. august 2007 Forfatter #5 Skrevet 20. august 2007 Anonym83, den var ikke dum. Tenkt på det. Også påbygg er ikke akkurat lett tror jeg. Også er jeg såå sliten om dagen. I dag vil jeg bare sette meg ned å gråte. Vil ikke tilbake dit. Var ikke moro. Søkte bare fordi mange sa jeg burde, ikke fordi jeg ville selv...
Vesla89 - Er lei! Skrevet 20. august 2007 Forfatter #6 Skrevet 20. august 2007 Ikke sant Kine? Jeg er IKKE motivert, aldri vært det... Vil heller jobbe med barn som jeg faktisk ble lært opp til i fjor... Huff. Jeg har satt meg i ei knipe
Gjest Skrevet 20. august 2007 #7 Skrevet 20. august 2007 hm dilemma det her.. spørs jo da om du er så skole lei at hvis du fortsetter på påbyggning ikke klarer og få stå karakterer... føler du deg så skole lei hadde jeg nok prøvd å få meg lære plass. ingen vits i å gå på skolen hvis du ikke klarer å fullføre. er mitt tips da.. men hvordan er det å få lære plass uten studie kompetanse?? håper dette ordner seg for deg.
Gjest Skrevet 20. august 2007 #8 Skrevet 20. august 2007 hmm. dette mener jeg absolutt ikke frekt, men hvorfor ikke vente et par år med å planlegge baby? hvis du er født i 89 mener jeg?? da har du jo goood tid
Vesla89 - Er lei! Skrevet 20. august 2007 Forfatter #9 Skrevet 20. august 2007 Nonnings, vet det. Men tror ikke det blir noen her på lenge. Har ikke mensen mer enn 3-4 ganger i året. Så tror det kan ta tid. Også ble jeg så grinete da jeg gikk på pilla. Så slutta, nå tar vi alt som det kommer =)
Gjest Skrevet 20. august 2007 #10 Skrevet 20. august 2007 ja jeg skal ikke lyve..det er HARDT.. s om du ikke vil det så syns jeg du skal velge det som du selv vil.. blir mye bedre for deg også
Gjest Skrevet 20. august 2007 #11 Skrevet 20. august 2007 ah ok. så spennende da jeg tenkte mest sånn at du slapp å tenke så mye på inntekt og sånn jeg. håper det ordner seg for deg uansett hva du velger :-D lykke til!
Vesla89 - Er lei! Skrevet 20. august 2007 Forfatter #12 Skrevet 20. august 2007 Jeg har studikompetanse! Fikk det i fjor. Men dum som jeg var søkte jeg meg videre fordi mamma sa jeg burde det. Snakk om å stå på egne bein a. Irritert. Nå vil jeg grave meg ei hule og komme ut igjen først neste år. Er så sint på meg selv fordi jeg ikke klarer å bestemme meg!
Vesla89 - Er lei! Skrevet 20. august 2007 Forfatter #13 Skrevet 20. august 2007 Nonnings Er kjent for å ta alt som det kommer jeg... Ikke sikkert jeg kan få barn heller, har en sykdom og veeldig snodig mens. Også vil jeg bli ung mor. Så derfor slutta jeg med pillene, men er ikke mer enn litt over en måned siden jeg gjorde det. Så har ikke prøvd lenge.
To fine gutter Skrevet 20. august 2007 #14 Skrevet 20. august 2007 Ta utdannelse og vent litt med å få barn. Det blir mye vanskeligere (og trangere økonomisk) å utdanne seg etter man har blitt foreldre. Dere er jo så unge, og har maaaaaange år på å stifte familie! Lykke til uansett hva du velger
Gemini77 Skrevet 20. august 2007 #15 Skrevet 20. august 2007 Å ta ting som det kommer er vel ikke det smarteste når det gjelder planlegging av barn...? Man må iallefall være sikker på at man har en inntekt slik at dere kan forsørge barnet ordentlig. Det er DYRT å ha barn!!!! Selvfølgelig gjør dere som dere vil, men den beste tiden i mitt liv var i 20-årene, og jeg ville aldri ha byttet den tiden med noe! Reising, studier i utlandet og masse moro.. Og fikk barn som 27-åring.. perfekt! Nå skjønner jeg at vi ikke alle er like, men man bør tenke seg grundig igjennom før man får barn, for det er ikke en lett jobb å være forelder. Og lettere blir det ikke om man ikke har ordentlig inntekt.
Vesla89 - Er lei! Skrevet 20. august 2007 Forfatter #16 Skrevet 20. august 2007 Vet det. Men ikke det jeg trenger hjelp til... Aner ikke HVORDAN utdannelse jeg skal ha. Om jeg skal påbygg eller ikke.
Julie- Skrevet 20. august 2007 #17 Skrevet 20. august 2007 Har du studiekompetanse? Man for jo ikke det uten å ha fullført allmenne påbygning, etter barn og ungdom? Eller? Kanskje jeg har misforstått;P
Vesla89 - Er lei! Skrevet 20. august 2007 Forfatter #18 Skrevet 20. august 2007 Julie: Kanskje det er det. Men har kompetansen som skal til for å bli barn og ungdomsarbeider. Har fullført det året. Men ikke påbygg. Eller begynte i dag, men finner ikke motivasjonen jeg trenger for å gå det... :/ Vet ikke hva jeg bør gjøre...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå