Anonym bruker Skrevet 20. august 2007 #1 Skrevet 20. august 2007 Måtte bare felle noen tårer jeg... Fulgte to danske par gjennom prøverørsbehandling og kjente meg så igjen. Vi fikk klaff på første runde med pergotime men hadde forsøkt i mange år og mistet to ganger. Så mange tårer og prøvelser for forholdet. Måtte rett og slett inn og plukke opp den lille solstrålen vår og kose litt med ham. Så heldige vi er!
Anonym bruker Skrevet 20. august 2007 #2 Skrevet 20. august 2007 Så dumt at jeg ikke fikk sett det:( Interessant å se og høre hvordan andre i samme situasjon som oss har det! Vi var så heldige at vi fikk baby etter maaange år med medisiner, operasjoner, aborter, psykisk og fysisk smerte mm:) Ja, vi er utrolig heldige!!! Det er ingen forunt å oppleve dette!
Anonym bruker Skrevet 20. august 2007 #3 Skrevet 20. august 2007 Ja, dette var et rørende program. Vurderte å løpe inn til jentene mine og bare nyyyyyte dem med øyet, stryke dem over kinnet, og høre de sove godt. Det er to jenter som kom to år på rad, etter maaaange år med prøving og grine-pine. Ære være de som sliter og holder ut denne kampen om å få egne barn, det unner jeg ikke noen å måtte oppleve. Tror ingen forstår hvordan det egentlig er å ikke "kan få barn" før en har prøvd det i mer eller mindre grad. Det er en smerte som vanskelig kan beskrives!
Anonym bruker Skrevet 20. august 2007 #4 Skrevet 20. august 2007 Det var en stor sorg i livet mitt lenge, mye av det er erstattet med en stor glede over barnet vårt. Ennå må jeg klype meg i armen når jeg sier til babyen "Kom til mamma". Jeg er mamma. Helt utrolig. Håper vi også klarer å få nr 2 men det vil nok ikke være like altoppslukende som da vi prøvde å få nr 1. Var ganske tøft for forholdet men vi kom oss gjennom det også, og nå nyter vi å være familie. HI
Anonym bruker Skrevet 20. august 2007 #5 Skrevet 20. august 2007 Ja det er helt ubegripelig for en sorg det egentlig er dette. Den inntok alt i mitt liv hvertfall, og det eneste jeg tenkte på at jeg også ville bli mamma. Uansett om jeg hadde det gøy med et eller annet, så slo barnløssorgen meg i ansiktet like etterpå. Jeg er så glad for at vi lyktes til slutt, faktisk the natural way, men plassert i prøverørkø. Utrolig nok kom nr to 17 mnd etterpå, også uten hjelp! NN (over deg igjen).
Anonym bruker Skrevet 20. august 2007 #6 Skrevet 20. august 2007 Så flott at det ordnet seg for dere også, for prøverør er jo ikke noen lett prøvelse. Vi trengte bare et lite puff fra pergotime så satt den. Etter å ha mistet to ganger tidligere så gikk jeg i 9 mnd og var livredd for å miste. Tror ikke jeg pustet ut før jeg endelig hadde babyen i armene mine, og såvidt da,-). Nå koser jeg meg bare så utrolig, selv om det er hektisk, lite søvn og utfordrende på alle måter så er alt verdt det. HI
Anonym bruker Skrevet 20. august 2007 #7 Skrevet 20. august 2007 Ja, ikke sant. Kjempebra at dere kom til mål uten mer hjelp enn pergo, da skal du se at nr 2 kommer fortere enn hva dere tror. Vi turde ikke begynne på prevansjon (naturlig nok) mellom 1. og 2. fordi vi trodde vi kom til å bruke årevis på neste også. Men neida, plutselig så var vi blitt 4. Hektisk, utrolig gøy! Huff, jeg tenkte det om det danske paret som mistet sin fullbårne datter, og også de som mistet i uke 12. Ikke skal en bare lykkes i å bli gravid, men også et laaaangt svangerskap står i vente. Der kan det fort skjære seg, livet er urettferdig for mange.
Anonym bruker Skrevet 20. august 2007 #8 Skrevet 20. august 2007 Fikk desverre ikke sett det !! Noen som vet om det går i reprise?
Mia_I Skrevet 21. august 2007 #9 Skrevet 21. august 2007 Synes det var bra - men vel negativt - skulle ønske de hadde fått med noen som faktisk hadde lykeks også. Slik det ble nå så det jo ut som prøverør bare førte til aborter og dødfødsler.. desverre!
Anonym bruker Skrevet 21. august 2007 #10 Skrevet 21. august 2007 På skravle var det en som skrev at det ene paret, som mistet tvillinger, senere fikk en gutt som resultat av prøverør så det gjorde ihvertfall meg kjempeglad. HI
Mia_I Skrevet 21. august 2007 #11 Skrevet 21. august 2007 Så bra da!! Det burde de hatt med i rulleteksten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå