Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan får man et barn til å slutte med smokk egentlig?

 

Er det best å bare kaste smokken for godt, eller avvenner man gradvis?

 

Hvordan sluttet dere? Og hvor gammelt var barnet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi sluttet nå i sommer. Lillegutt fyller 4 i oktober, men har brukt smokken KUN til å sovne i senga på kvelden, spyttet den ut om natta og trengte den aldri ellers, så vi har skjønt at han var klar for å slutte. Hadde vært i Dyreparken/Sabeltann i Kr.sand i fjor og gitt smokken, men det funket dårlig, han var rett og slett ikke klar da, så vi har forberedt ham i et år på at denne sommeren skulle vi besøke Sabeltann og gi ALLE smokkene. Helt fra vi kom dit spurte han "når skal vi gi smokkene?" og syntes det var kjempespennende å gi dem fra seg. Han har ikke en eneste natt hatt problemer med å sovne, og vært utrolig flink! Jeg er så stolt! Så mitt råd - ikke stress, men vent til barnet er klart for det selv! :-) Lykke til!

Skrevet

Jenta vår på 3 år skal gi smokkene til nissen på julaften. Har allerede begynt å snakke litt om det. Hun skal gi smokkene til nissen så han kan gi dem til nissebarna. Så skal hun få pakke av nissen. Hun vil visst nok ha dukke i pakken. Og det skal hun få:-) Hun sa blankt nei med en gang men begynner å kmomme litt på gli. Det er vår plan.

Skrevet

Takk for gode svar. Min gutt er bare 2år så mulig vi venter litt til da:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...