FruMille Skrevet 20. august 2007 #1 Skrevet 20. august 2007 Jeg lurer på en ting.samboer og jeg vil prøve å få barn ganske kjapt.jeg har ett 1 års vikariat med kontrakt.men det jeg lurer på er at hvis jeg blir gravid,og blir sykemeldt,mister jeg da lønningen min da siden jeg er vikar??Vil den nye vikaren arbgiver ansetter få min lønn da??NOEN SOM VET?
Glajent@ med baby utenfo magen Skrevet 20. august 2007 #2 Skrevet 20. august 2007 Så lenge du har kontrakt får du lønn, uansett om du er på jobb eller sykemeldt..
*guttemamma* Skrevet 20. august 2007 #3 Skrevet 20. august 2007 Du mister ikke lønn fordi du er sykemeldt, om du er fast ansatt eller vikar, spiller ingen rolle. Og hvis du blir sykemeldt grunnet årsaker som har med svangerskap å gjøre så får faktisk arbeidsgiveren din tilbakebetalt de 16 første dagene som du er sykemeldt. Blir du sykemeldt lenger enn dette så er det nav som utebetaler sykepengene til deg og ikke arbeidsgiver. Hvis vikaret ditt opphører i løpet av svangerskapet og du går sykemeldt da så får du enda sykepenger tilsvarende den lønnen du hadde, selv om du ikke har jobb. Håper dette var til hjelp!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå