Gå til innhold

Trygt å ta lån.....? (litt langt)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og mannen min solgte for en stund siden leiligheten vi hadde, for vi ville flytte litt på oss.

I går var vi på besøk hos et vennepar, og det er ledig leilighet i blokka ved siden av dem. Vi fant leiligheten på nettet, og den var bare RÅlekker!

Begge to falt pladask for den... Men nå står vi med et lite dilemma..

Visningen er i morgen, og vi skal dra på den..

MEN, jeg er litt usikker på om det er trygt å ta lån.

Samboer er ansatt på kontrakt som går ut 31.August, det er STORE muligheter for at han får fast etter dette, men det vet vi ikke ennå..

Får han ikke fast så blir han arbeidsledig, men vil ha utbetalt ca 14 000 i dagpenger hver måned.. Jeg er student, men vil jo ha ca 4000 utbetalt med kontantstøtte og barnetrygd, dessuten får jeg fødselsstipend fra lånekassa.

Samboer er garantert fast jobb i løpet av et år på en fabrikk hvor de skal ta inn 280 stykker i løpet av 2008, hvis han ikke skulle få den andre jobben.

Og hvis han ikke får denne jobben, så kommer han jo til å søke som en GAL på andre jobber, for han liker ikke å gå arbeidsledig.

Til sammen vil vi da ha 18000 netto hver måned, i tillegg til mitt fødselsstipend (men disse varer bare 10mnd så de regner jeg ikke med akkurat).. Hvis han ikke skulle få jobben.

Synes dere det er helt bak mål å søke om lån da?

Har regnet på faste utgifter.. Lån, husleie og strøm vil ligge på ca 9000 i mnd.. da har vi jo ennå 9000 igjen til andre utgifter...

Har en bank som gjerne låner oss penger.. leiligheten koster 850 000, iallefall det den står til.

Det er AKKURAT samme leilighet vi solgte.. og jeg ville gjort hvaaa som helst for å få den..

Men, er vi dumme hvis vi gjør det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snakk med banken:) Dere kan jo eventuelt bare betale renter på lånet i en overgangsperiode! Spørmålet er vel om dere får lån, siden ingen av dere har fast jobb. Sett opp budsjett og se hvordan det ser ut! Lykke til:)

Skrevet