Gå til innhold

når søker man om barnetrygd??

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det trenger du ikke søke om. sykehuset sender over papirer på at du har født og så tar trygdekontoret over resten.

Skrevet

Barnetrygd? Tenker du på de 970 kronene som kommer inn hver mnd etter at barnet har fylt ett år? De kommer vel automatisk de,kan ikke si jeg kommer på at jeg søkte om det til min datter. Barnetrygd er jo noe alle får.

Skrevet

åja.. men når jeg var på nav for å få andre søknadskjemaer(overgangstønad ect) så fikk jeg den om barnetrygd oxo...

Skrevet

hmm... jeg har aldri hørt at man må søke på den ihvertfall. men mulig den er til de som f.eks har adoptert eller noe??

det står i svangerskapsboka mi at sykehuset oversender papir på at du har født et levende barn og så får du utbetalt barnetrygd fra måneden etter barnet er født. helt automatisk. men er du usikker så ring og hør med nav;)

Skrevet

med mindre du skal ha utvidet barnetrygd (er alenemor er hvertfall et kriterie) så kommer det atomatisk.. inn på samme konto som foreldrepenger... kommer for de aller fleste måneden etter man har født ... og da får man etterbetalt for mnd man har født også :D

Skrevet

jo, men jeg skal ha utvidet barnetrygd..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...