Gå til innhold

?skal føde på orkdal sykehus=) har dokker vært på omvisning


mari-j uke 36

Anbefalte innlegg

? kommer meg liksom aldri i vei for å se,lurer på hgvordan d er der? har de badekar? er det mulighet for at far overnatter? har tenkt meg ivei for å se snart,men lurer no litt da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei !! Jeg fødte der i KS for 6 år siden, og selv om jeg ikke fikk være på fødestua da, så har jeg positivt inntrykk av fødeavdelingen der. Varme, varme og bare varme mennesker :-). Jeg fikk omvisning der, og de har badekar :-) og et familierom :-).

Siden det er så lenge siden sist, og jeg gruer meg til fødselen , skulle jeg få en omvisning til, selv om de ikke pleier det ved 2 gangsfødende. Jeg skal dit på ny ovisning i morgen. Kkan sende deg svar på hva jeg synes om det ietterpå :-).

Nedenfor har jeg kopiert det det står om fødeavdelingen, under Fødested i margen til høyre her :-)

 

Orkdal Sanitetsforenings Sjukehus

 

 

Sjukehusv. 3, 7300 Orkanger

 

Telefon: 72 47 00 00

 

Antall fødsler pr.år: Ca. 700

 

Gj.snitt liggetid: 3-4 dager

 

Epidural? Ja

 

Tar keisersnitt? Ja

 

Gynekolog? Ja

 

Barnelege? Ja, 2 dager i uka

 

Barneavdeling? Nei. Barnelege fra Regionsykehuset i Trondheim er på OSS 2 dager i uka. Avdelingen har ellers kontinuerlig kontakt med barneklinikken på RiT om prøvesvar etc.

 

Mykenhet / familierom? Ett familierom, der mor, far og barn kan bo inntil 24 timer etter fødselen. Avdelingen har to fødestuer, en av dem har badekar.

 

Pasienthotell? Nei

 

Besøksrutiner for far og søsken: Far/søsken får være på besøk så mye de vil, unntatt mors hviletid kl. 15-17. Øvrige besøkende har visittid kl. 14-15 og kl. 19.30-20.

 

Hvor henvises kvinnene ev. videre? St. Olavs Hospital

 

Annet: To jordmødre tilbyr akupunktur som smertelindring. Mulighet for vannfødsel. Etter fødselen feires de nybakte foreldre med et måltid servert på sølvbrett med flagg, rose, mor- og far-kopp og servietter i rosa eller lyseblått.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal føde der , om alt går etter planen. Har født der før.

Det er ei veldig koselig barselavdeling. De har badekar og familierom med plass til far om ønskelig. Dessuten er det et rolig og stille tempo der, man blir fulgt godt opp og ja.. jeg har kun positive ting å si om OSS selvom det ikke er så hypermoderne som på St.Olavs. Man risikerer iallefall ikke å bli liggende på gangen , som man kan bli på St Olavs, om der er stor pågang av fødsler.

Så det blir nok Orkanger på meg denne gangen også :)

Når har du termin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...