Gå til innhold

Sett spiren min på UL i dag :)


1 fjols i huset og ett på vei

Anbefalte innlegg

Fikk UL under gynekologtimen i dag og kunne da se en liten strek + plommesekken. Legen sa det var hjerteaktivitet der og at alt så bra ut. Ble flyttet to dager så ny termin for meg er 15. april :) Så jeg er 6+1 i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Var og hos legen i dag og fikk se egget som har festet seg i livmoren, hele 5 mm stort allerede. Men ingen hjerte aktivitet ennå da jeg bare er 5 uker på vei, har termin 23 april. Så skal tilbake om to uker til ny undersøkelse, tør ikke helt glede meg ennå. Men forholdene ligger til rette for at det skal gå bra denne gang:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var du hos en privat gynekolog eller gratis? Har så lyst å se lille frøet mitt også!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var hos spesialist, siden jeg har mistet tre ganger tidligere, betalte 38 kr. for noe utstyr ellers var undersøkelsen gratis. Skal på ny undersøkelse om to uker, for og se hjerteaktiviteten og at alt utvikler seg som det skal. Tør ikke slappe helt av ennå, og litt redd for og engasjere meg for mye igjen, da brent barn skyr ilden, derfor anonym en stund til:-) Ville bare sakt til legen at jeg ønsket ultralyd med en gang. Lykke til.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

takk for svar!! Ok, håper jo virkelig at alt går bra med deg denne gangen, og det gjør det sikkert :o)

Trur jammen jeg skal høre med legen, skal ikke dit før om 2 uker, men da vil jeg på ultralyd!! Er da 9+5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, så spennende! Jeg har også termin 23.april 2008. Er utrolig egstelig hele tiden, og prøver å tenke positivt. Kjenner jo at det strekker og stikker i magen. Hvordan er formen din?? Dette er min første.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo bare bestille selv hos spesialist, men må jo være villig til og betale for det da. Er veldig betryggende og ha sett at det er noe der og at noe er i ferd med og skje. Kan jo være ventetid på ultralyd, hvis ikke fast legen din gjør det. (Det gjør ikke min).

Jeg ville bestillt på eget intiativ. Ønsker deg uansett lykke til og håper ikke vente tiden blir så lang:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kanskje jeg skulle gjort det!! Trenger en bekreftelse på at det er et frø i meg :o) og få vite om ting er bra eller evt. ikke bra...

 

takk for gode råd!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, grunnen til at jeg fikk tidlig UL var fordi jeg fikk henvisning til gynekolog i juni, men de hadde ikke time til meg før i dag... Men da var jeg jo alt blitt gravid. Skulle til gynekolog i utgangspunktet fordi syklusen min ble veldig uregelmessig. Så det var jo egentlig litt flaks at jeg fikk UL da, men godt å vite at det ikke er no alvorlig feil med meg som gjorde at menstruasjonen varierte sånn. Gynekologen kunne i hvert fall ikke se noe unormalt og sa at endringene i syklus sikkert kom fordi jeg hadde gått ned en del i vekt på kort tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ellers ikke om jeg hadde klart å holde meg fra å ta en privat UL før den vi alle får. Er verdt pengene mener jeg, moro å se nurket sitt og bli beroliget dersom man er bekymret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...