Anonym bruker Skrevet 20. august 2007 #1 Skrevet 20. august 2007 3 barn og man går fra hverandre og man deler barna slik at mor 'får' 2 og far 'får' 1 unge hver. Er de da aleneforeldre liksom? Tenker på om mor får redusert betaling i bhg for de to små?
Anonym bruker Skrevet 20. august 2007 #2 Skrevet 20. august 2007 ja...de er jo aleneforsørger for det barnet man har... men snakk om egoist da....stakars barn !!!!!
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 20. august 2007 #3 Skrevet 20. august 2007 Hvorfor trekker du inn egoisme, anonym 23:21?
Anonym bruker Skrevet 20. august 2007 #4 Skrevet 20. august 2007 det er utrolig egoistisk å splitte søsken for at begge skal tjene økonomisk på det !! helt bak mål spør du meg !
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 20. august 2007 #5 Skrevet 20. august 2007 Men hva vet du om at HI eller andre gjør dette av økonomiske grunner? Har en 3 barn så er det vel naturlig at disse ikke er like gamle og har sitt eget forhold til mor og far og kanskje sine egne meninger ang hvem de vil være hos. Skal jenteungen på 8 år måtte være hos far kun annenhver helg + onsdager bare fordi lillebror på 3 har den ordningen, selv om jenta helst vil være hos pappa mye mer?
Anonym bruker Skrevet 21. august 2007 #6 Skrevet 21. august 2007 HI her. Det er ikke mine barn. De har dem 50/50, alle tre er sammen hele tiden, men hos mor og far annenhver uke. Eldste bor hos far pga skole. Men de bare sier de ikke har råd til bhg for de to små, noe jeg tror jeg skikkelig tull. Så hvis mor får redusert betaling i tillegg så synes jeg det er så dumt og trist for barna at de ikke får gå i bhg. Spesielt den mellomste som beggynner på skole til neste år, hu trenger virkelig litt sosialisering. Var ikke ment som noe egosime eller noe. Hvorfor de har valgt den ordningen er vel fordi det passer dem best slik da. Men takk for svar og ha en fin dag :-)
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 21. august 2007 #7 Skrevet 21. august 2007 Har de dem 50/50 så blir ingen av dem sett på som aleneforeldre, og de får ingen ekstra stønader...de kan vel skifte på å bytte skatteklasse annethvert år, og de får litt ekstra i barnetrygd, men det er vel ikke så mye. Men hvis barnet på 5 år ikke er i barnehage hva gjør det da? Er moren hjemmeværende med minstemann og lever kun av kontantstøtte? Eller er minstemann en baby og hun får foreldrepenger?
Anonym bruker Skrevet 21. august 2007 #8 Skrevet 21. august 2007 Ok. Så mor får ikke noe 'ekstra' fordi hun har de to små da? ok. Jenta på 5år trenger andre barn å leke med og sånt. Nei, moren er ikke hjemmeværende, heller fraværende vil jeg si. Samme med faren, de sender bare bort så fort de kan. faktisk. :-( De er hos sin mormor og hun er heller sliten vet jeg. Hun vil og at de ska gå i bhg, minste er 3år. Jeg bare synes det er leit at mormoren skal slites ut og at barna ikke har noen å leke med fordi foreldrene tror det er for dyrt, men det tror ikke jeg. Minste har bhg plass pga handikap, men de tar ikke den plassen heller. Jeg synes bare det er teit. Er bare bekymret for dem jeg, for jeg vet barna sliter, og foreldrene sliter fordi de har tre 'umulige' barn. De vil ha oppmerksomhet som de ikke får av foreldrene. Jeg tror de trenger bhg. Derfor jeg håpet at mor kanskje fikk redusert betaling i bhg siden de to små er 'hennes' da. :-| Det er jo slik at hun får 3 barnetrygder og far 2. *bekymret tante*
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 21. august 2007 #9 Skrevet 21. august 2007 Har du sagt dette til dem? Slik du forteller det så har barna det ikke bra...du vet du kan kontakte barnevernet med en bekymringsmelding?
Anonym bruker Skrevet 21. august 2007 #10 Skrevet 21. august 2007 HI her Har sagt det til faren, ja. Flere ganger. De har og en stemor som ikke er helt god. Ja, har vurdert bekymringsmelding til barnevernet, noe jeg ant kommer til å gjøre om de ikke skjerper seg, men det er pokker ikke greit når det gjelder nær familie synes jeg Barna har det ikke bra i det hele tatt, men jeg håper jo hele tiden alt ordner seg, men..... :-| Takk for svar i allefall! :-)
Matja Skrevet 21. august 2007 #11 Skrevet 21. august 2007 For det første: Man får ikke redusert barnehagebetaling bare fordi man er alene med omsorgen for barn. Det er inntekten det kommer an på (dette kan jeg alt om siden jeg er styrer i bhg selv). For det andre: Kan det være at moren har søkt og at barna ikke får bhg plass? Det er jo ikke full bhg dekning enda... For det tredje: Jeg syns det er ALVORLIG ansvarsfraskrivelse å ikke melde saken til barnevernet hvis det er snakk om forsømmelse av barn. Det går da ikke an å lukke øynene bare fordi det er snakk om nær familie??
Anonym bruker Skrevet 21. august 2007 #12 Skrevet 21. august 2007 Det sies atr man ikke får redusert betaling bare fordi man er alene. Men går ungene i barnehage, kan mora faktisk søke om dekt noe av barnetilsynsutg. ikke sant. sånn ca. 64 %. Så i praksis, så er jo det redusert sats man betaler. Eller man betaler helt, men får pengene igjen av nav.
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 22. august 2007 #13 Skrevet 22. august 2007 Du kan levere bekymringsmeldingen anonymt! Siden det ikke hjelper å snakke med faren er dette det eneste du kan gjøre...disse barna er også i nær familie av deg,- du må hjelpe dem siden du ser at de har det vondt! Barnevernet kan hjelpe både barna og foreldrene...de er ikke der for å ødelegge familier, selv om det dessverre finnes eksempler på historier der de har gjort det. Men i dette tilfellet så har jo barna det ille, og noe MÅ gjøres! Du gjør ikke noe feil å kontakte bv...det er foreldrene til barna som gjør ting feil, og du MÅ si i fra til noen som bryr seg!
Anonym bruker Skrevet 22. august 2007 #14 Skrevet 22. august 2007 Jeg må også bare si noe her. Jeg tok selv kontakt med barnevernet den tiden jeg slet kjempe mye. Jeg fikk kjempe mye hjelp av dem, uten at dem tok barnet mitt. Dem skaffet besøkshjem til sønnen min, slik at jeg selv fikk avlastning 2 helger i mnd, hjalp til med å betale bhg en liten periode, slik at jeg kunne stable meg selv på beina osv. Så det beste du kan gjøre for familien din, er å ringe dem og prate med dem. Hør med dem hva som kan gjøres for å hjelpe de barna. Du trenger ikke å si navnet ditt, bare si at du ønsker å være anonym.
yinyang Skrevet 22. august 2007 #15 Skrevet 22. august 2007 Økonomisk ville de tjent på at de delte barna, for da får de stønader som aleneforsørgere, noe de ikke får ved 50/50 deling. Stakkars barn. Kasteballer og uforsvarlige foreldre. Dette kan gi varige mèn. De kan får store problemer senere. Bli utagerende. Depressive. Og ikke henge med på skolen.. Noen må gripe inn. Ikke at de skal bli fratatt barna, men at det blir tatt tak i situasjonen, så det kan tilrettelegges, for en bedre fremtid for dem. Håper du gjør noe, HI.
Anonym bruker Skrevet 22. august 2007 #16 Skrevet 22. august 2007 HI her Takk for alle svar, de hjalp meg, ja. Skal ringe bv jeg. Jeg vet at noen steder er bv skikkelig sære, det er de her, derfor jeg er litt skeptisk til det, men det skader jo ingen og ringe og prate med de da. :-) Takk igjen alle sammen. Ha en god dag!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå