Gå til innhold

Dere som smører for ikke å revne

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva smører dere med der nede og hvor får man kjøpt det? ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg smører med Weleda fødselsforberedende olje som man får kjøpt på helsekostbutikker. Oljen smøres på mellomkjøttet, altså på huden mellom endetarmsåpningen og kjedeåpningen=)

Skrevet

medela forberedelsesolje..

kjøpt på helsekostbutikk.

men ikke begynnt enda... bare 32+ 4 , skal vel ikke begynne før uke 34

Skrevet

Hei!

Jeg smører med Weleda fødselsforberedende olje. Gjør ingen ting å begynne før uke 34.... Er ikke farlig olje. brukte den forrige gang også. Og revnet IKKE :-)

Skrevet

Åhhhh håper sånn at det virker!!!!!!!

Angst for å revne!

Èn gang eller to om dagen???

bare smøre inn eller gnu/massere?? Hvor lenge??

Skrevet

jeg bruker jordnøttolje, kjøps på apoteket....

Skrevet

Smører hver kveld. Man skal gni/massere en gooood stund:-) Egentlig ganske så kjedelig. Så man får holde på til man ikke gidder lenger;-)

Skrevet

Nytt spørsmål:

masserer dere bare utenfor eller er dere inni vagina også. Hvis jeg smører olje inni vagina får jeg helt sikkert sopp (får alltid det hvis ikke det er tørt der inne)

Kan noe gi dette til meg med teskje (altså helt detaljert) Hvordan gjør dere dette helt detaljert?

Skrevet

Jeg smurte med jordnøttolje (kjøpte på apoteket) i 4-5 uker før fødsel, litt rundt åpningen, bittelitt innover (ville ikke kjøre fingrene, og langt mindre neglene, inn dit), og bakover. Maserte ikke særlig lenge, 20 sekunder eller noe av gangen (smurte etter dusj hver morgen). Jeg revnet litt innover og på ene sida under fødsel, ikke mye med andre ord, og det ble bare sydd littegrann, såkalt grad 1 (av 4, grad 1-2 syr jordmor, grad 3-4 må lege sy). Ikke plagsomt i ettertid, svidde bare første gang jeg tisset etter fødsel. Mitt råd er å ikke engste seg for mye for å revne, jeg føler at jeg bandt meg litt under fødsel og gjorde meg selv unødig vondt pga. den engstelsen.

Skrevet

har fått anbefalt av jordmor:

smøre/massere godt i mellomkjøttet. Og litt inn, nærmest mellomkjøttet.... herregud jeg liker ikke ordet mellomkjøttet.. men men:-) Helst i 5-10 min.

Skrevet

er det en prisforskjell på denne Wendela (nå glemte jeg hva den het nesten...) og jordnøttolje på apoteket?

Det skader ikke å prøve dette, selv om jeg ikke er så redd for å revne, tror ikke det er det som er vondest under fødselen for å si det sånn...

Skrevet

Stå å smøre i 5-10 min?!? Det var lenge det! Slenger no bare på litt olje og prøver å sikte under den digre magen på det som skal smøres..knis:-D

Skrevet

jeg smører hver kveld, men bruker sikkert bare to min ellerno på det. Jeg smører ikke inni, men fra kanten på et hull til kanten på det andre hull=)

Skrevet

sambo ligger å massere meg ca 5-10 min om kvelden:)

Skrevet

jeg har et spm ang weleda fødselsforberedende olje, har akkurat begynnt på den selv,men igår kveld tenkte jeg at jeg skulle la være neste kveld,for nå har han begynnt å hikke de to siste kveldene på rad etter jeg har smurt 2 dråper! noen andre som har opplevd noe lignende? kan denne oljen påvirke han inni magen..?

Skrevet

Jeg fikk en lapp av jordmor med navnet på denne salven:

CUPRUM METALLICUM PRAEP. 0,4% SALVE.

Det er visst denne de anbefaler fra ahus. Kjøpte den på apoteket.

Men et litt pinlig spørsmål?

Skjønner egentlig ikke helt hvor dette mellomkjøttet er!!? Kan noen forklare??

Skrevet

Til anonym 17:21

Området mellom skjedeåpningen og endetarmsåpningen:o)

Skrevet

Trenger ikke begynne før uke 34...

Men jeg bruker den innimellom før jeg ble gravid også... hjelper mot sår hud etter sex også:)

Skrevet

syns det høres litt rart ut om den lille i magen skulle begynne å hikke pga litt olje på mellomkjøttet.....Det er jo vanlig at babyen i magen hikker så jeg tror bare det er tilfeldig. . Den lille i magen min hikker opptil flere ganger i døgnet, og det startet et par-tre uker før jeg begynte med oljen

Skrevet

Jeg var skikkelig flink i forrige svangerskap og smurte og smurte og strekte og tøyde.. begynte vel i uke 34-35 og var veldig pliktoppfyllende for jeg ville ikke revne!

Vel, vel.. jeg hadde en heftig totalruptur så i dass med den smøringen =)

Jeg spiste forresten også bringebærblad kapsler og drakk the, slik at jeg kanskje slapp å gå over tiden, men jeg gikk 11 dager over =(

Ho jeg lå på rom sammen med ante ikke noe om hverken smøring eller bringebærblad og ho fikk 14 dager før termin og revna ingenting. He he.

Denne gangen får det bare gå sin gang, men lykke til jenter :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...