Gå til innhold

Jeg var hos jordmor på torsdag og .....

Anbefalte innlegg

Skrevet

der fikk jeg beskjed om at snuppa våres lå i seteleie ... men at hun kunne snu seg ... vist ikke så måtte jordmor prøve og snu på henne ....

Hærregud tenkt om jeg må føde babyen i setefødsel da ?? Da tror jeg at jeg dauver !

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å føde i sete det slipper du. De prøver nok å snu babyen, viss ikke får du freitt velge om du vil føde i sete(noen gjør det) eller om du vil ta ks. Ingen presser deg til å føde i sete altså!

Skrevet

Huff, ingen morsom beskjed å få, men det går vel bra hvis fagfolkene vurderer det sånn. Har hørt at akupunktur kan hjelpe. Lykke til i alle fall!

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Hehe :) Du høres ut som meg... men det var denne gang! Snuppa er nemlig født i seteleie, men jeg tror man "dør" uansett hvilken vei ungen kommer ut :o)

Hun lå i sete HELE sv.skapet, og snudde seg ikke! Men jm gikk heller ikke inn for og snu henne, da de mener det ikke er nødvendig, fordi de som regel snur seg like fort tilbake.

MEN det går veldig bra og føde i sete altså! :) Får en haug (ja, slitsomt) med folk som passer på deg. Barnelege, jordmor, anestesilege, og gjerne et par elever (eller 6 i mitt tilfelle) som vil overvære dette, siden det ikke skjer hver dag....

Nå lå lillebror i sete, og jeg var NERVØS!!!! MEN så var jeg på en sjekk i forbindelse med magevondten, og jaggu så hadde han snudd seg med hodet ned!!!! Så det er mulig :o)

Skrevet

hei.

ene jenta mi, var uventa seteleie. Legen sa hun lå riktig. men når jeg kom på sykehuset, var hun i sete leie. Fødslen var i gang og ut måtte hun. . Fikk ikke smerte stillende en gang. Det var helt j...... . mannen min ble kasta ut, men det gikk bra. ble klippet mye.

Håper dem får snudd snuppa.

Skrevet

Haha,jeg fikk ikke noe valg!Der måtte jeg føde vaginalt,og det selv om jeg har et smalt bekken.Det hele endte i akutt-ks og mye dritt både under og etter fødselen.Skal ikke gå inn på det her,vil ikke skremme hi...

Til hi,jeg vet om flere som har hatt setefødsel og de gikk det kjempefint med:)Du får epidural og ellers er det mye det samme som en annen fødsel.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Ja, jeg må legge til at det er absolutt ikke en regel at man slipper og føde vaginalt om man ikke vil.

Men i uke 37 måler de bekkenet ditt, og "veier" ungen, for og se om man kan føde vaginalt.

Barn over 4-4.5 kg blir tatt med ks.

Sykehuset svigermor jobber på tar ALLTID ks på setefødsler, uansett, men jeg fikk ikke et valg :o)

Uansett, Lykke til! ut skal h'n :)

Skrevet

Håper hun virkelig snur seg...har vurdert å stå på hodet med tanke på at det kan hjelpe... hehe .. :) får jo mange rare tanker i hodet ... JM sa som Palmesus med lillebror i magen sier at de måler bekkenet mitt i uke 37 / 38 og veier snuppa får og se om bekkenet mitt er sterkt nok... kan vel opplyse om at jeg har epilepsi og går på medisiner så kan vel tenke meg at det blir ks om hun ikke snur seg !

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...