Gå til innhold

Dårlig samvittighet.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det har seg slik at jeg har en jente på 5 1/2. De fleste jentene hun leker sammen med her i gata er året eldre enn henne (de startet skolen idag og hun har ett år igjen).

Så nå kom hun inn å spurte meg om det var greit at hun gikk sammen med de andre til en skolegård som ligger ett stykke unna og alle de andre fikk lov.

Jeg sa nei at det syntes jeg klokken var for mange til og at det fikk kanskje bli en annen dag....dermed dro de andre og hun sitter her å er rasende på meg......

Vi bor i et rolig strøk, men hvem vet.... er jeg urimelig mot henne og hvordan bør jeg takle slike situasjoner???? Håper noen har gode råd til meg for jeg synes det er vanskelig!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må jo bare forklare henne at de andre er eldre enn henne og at dere har deres regler og at du gjør dette fordi du ikke ønsker at det skal skje henne noe.

Barn må forstå at det er regler og at ikke alle har de samme reglene og at eldre barn får lov til å gjøre andre ting.

Forstår at du har dårlig samvittighet,for det er ikke kjekt,når barnet føler at alle andre får lov bare ikke meg,men husk du gjør det du synes er best for ditt barn og da er du en god mor.

Skrevet

takk for et fint svar:o)

Hun kom nettopp ut av rommet sitt og ga meg en stor klem å sa unnskyld for at hun ble så sint......

Skrevet

så koselig da

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...