Gå til innhold

Hvor mye koster det ca å ta lappen??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi må seriøst få oss bil, men ingen av oss har lappen. Så mannen min skal endelig hive seg ut i det..hehe;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmmm, nesten mer enn det er verdt;)

Men når jeg tok den for 6år siden så betalte jeg 900 for dobbeltime=S

Dvs 2x45 min=P

Skrevet

venninna mi holder på å ta lappen og inkl kurs, 10 kjøretimer og alt det obligatoriske vil lappen komme på rundt 25tusen...,.

Skrevet

Jeg tok lappen for 2 år siden... kostet da totalt 16.000 kr... men nå er det visst godt over 20.000... FYSJ...

Skrevet

en kjøretime koster 500 kroner.

Så pkommer langkjøring til litt over fem tusen, glattkjøring er to tusen, oppkjøring er to tusen, mørkekjøring er 1500...

dersom du kan kjøre er det ikke sikkert at du trenger så mange kjøretimer, jeg hadde ti for jeg hadde aldri kjørt før og klutch og gass var ikke heeeeltmin greie....

bare regn ut sånn ca du=)

men jeg må ut med rundt 22.000

Skrevet

jeg tok 8 kjøretimer og kjørte opp for to år siden i mai... =)

En herlig prislapp på 18000... Men nå er det sånn for kurs en må ta pluss minimum 14 kjøre timer (tror jeg=)-

Skrevet

Tror den kom på 10-12000 for 3 år siden. Nå aner jeg ikke, men tror det er endel ekstra nå. Forstår dere vil ha lappen og bil, jeg er avhengig ;)

Skrevet

Amen.. koster skjorta.. Må begynne jeg og.. men er tiltak. Meldte meg på sånn grunnkurs for nesten 2 uker siden, men ikke fått noe svar.. Dumme mennesker.. Må være mannfolk som styrer det der=P

Skrevet

kommer helt ann på hvor mye du/dere har kjørt fra før av, og hvor flinke dere er:)

Jeg hadde kjørt i fire år før jeg fikk somlet meg til å ta lappen, så trengte kun et par timer pluss oblig. mørke,glatt og langkjøring + oppkjøring. Husker ikke hvor mye penger jeg brukte. teoriprøven kostet vel en 300-400kr, oppkjøringen kostet 3500kr, kjøretimer 450kr/45min, mener mørkekjøringen kom på rundt 1500kr, var på glattkjøring og langkjøring samtidig...husker ikke hva det kom på. Dette er drøyt 2 år siden. mulig prisene er noe justert... Og nå må en vel ha et slikt trafikalt grunnkurs ting i tillegg og det er vel blitt et bestemt antall oblig. timer utenom møreke,lang og glattkjøring også såvidt jeg har skjønt på andre fam.medlm. som tenkte de skulle få seg lappen.

Skrevet

eg blei ferdige me lappen i november..eg betalte ca 45 tusen..

nå e det vel sånn at 30tusen e "minste" beløpet for å få lappen..

Skrevet

d synes jeg hørte skrekkelig mye ut.....har regnet litt på det selv og slipper jeg unna med noen få kjøretimer i tillegg til det obligatoriske så ligger jeg litt i overkant av 20000.....(inkl trafikalt grunnkurs)

Skrevet

Dette kommer jo veldig mye an på.Hvor mange kjøre timer man trenger osv.. Jeg holder på å ta lappen nå.. Har bare noen få timer igjen og fått klart oppkjøringen.Mannen min fikk lappen i April i år og nå er det min tur:) hehe..

For en kjøretime så koster det her 470kr og det er vel 45min.

Trafikalt grunnkurs: 1700,-

Teorikurs: 1250,- (tok ikke jeg)

Sikkerhetskurs,bane (glattkjøring) 2250,- + NAF avgift (800)

Sikkerhetskurs,veg:

Innledende teori: 200,-

5 timer landeveg/forbikjøring: 2350,-

4 timer sammenhengende landeveg: 1850,-

Avsluttende teori: 200,-

mørkekjøring: 1190,-

Kjøretentamen: 590,-

Leie av bil til oppkjøring: 1250,- + 835,-

Teorieksamen: 397 inkludert bilde.

Utstedelse av førerkort: 295,-

Dette er hos min kjøre skole iallfall.. Det er jo forskjellig fra alle,men dette var bare et dømme..

Skrevet

venninna mi tok lappen nå nettopp, og hun har aldri øvekjørt, hun klarte det på under 25.000...

så tror ikke det er noe minstebeløp på 30 000...

Skrevet

lilleknott, sikker på at du ikke ble lurt?? 45000 er IKKE normalt, men mindre man har hatt sykt mye kjøretimer.. Lappen min blir det man kan kalle dyr, pga mange kjøretimer (har ikke øvelseskjørt hjemme) og den kommer på 25000-30000, mange venner som har tatt lappen i år har vel betalt fra 15000-20000 kr.

Kjøreskolene har ofte pakketilbud på alt det obligatoriske og da blir det ofte noen kroner billigere.

Skrevet

jeg begynte på ein kjøreskole først som ikke var særlig flinke i "faget" gikk vel der i 2 mndr å betalte vel 15000..så IKKE va vert det.

tok meg 3 mndr "ferie" fra kjøringen å begynte på ein ny kjøreskole der alt gikk fort fremover å jeg var ferdig me lappen 3 mndr etter jeg begynte på den nye kjøreskolen..der betalte jeg 30000, men strøyk 5 ganger på teorien da :/

men hører det er billigere å ta lappen oppe i nord, men har ingen peiling hvorfor....

Skrevet

Tok lappen i mai, kostet ca 22.000 kr....Dyre greier....

Skrevet

jeg har brukt ca 18-19.000...Allerede :o har hatt en hel hau med kjøretimer,glattkjøring og by kjøring! Hadde egentli igjen kun langkjøringa å mørkekjøringa!:P men så bytta jeg kjørelærer...For han jeg hadde var kokkelimonkos...Å da fikk jeg vite med han nye atte jeg måtte ha mange flere kjøre timer for han jeg hadde fra før var ikke helt god,å er mange som har klaga på han!:P så sann va kommer jeg til å bruke iallefall 6-7000 til...+ teoriprøven :P den kommer jeg ikke til å klare...

Skrevet

Du klarer nok teoriprøven skal du se:) Jeg klarte det jo på første forsøk,da gjør nok du også det:p hehe..

5 feil på 18 min:) (totalt 26 da jeg ikke turde å trykke på knappen og gikk tilbake og såg på spørmålene,men endret ingenting:p )

Skrevet

Jeg tok lappen i våres... Brukte 15000. Tok da bare det obligatoriske... Hadde øvelseskjørt masse og kjørelæreren syntes det var helt unødvendig å trekke det ut mer enn nødvendig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...