Gå til innhold

Tverrleie?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! noen som kan svare på dette? Jeg har tidligere kjent de fleste spark øverst i magen til høyre, nå er dette plutselig forandret. Kjenner nå tydelige spark i høyde med navlen helt ute i siden til høyre. Når jeg trykker på magen helt ute i siden til venstre, kjennes det kanskje litt hardt ut der og fremprovoserer spark til høyre... Håper dere forstår:) Jeg føler kanskje dette er litt vel langt nede! Er i uke 35 og er redd for at baby plutselig kan ha lagt seg i tverrleie?? Jordmor har ikke kjent etter hvilket leie baby har enda. Sa hun skulle gjøre det neste gang!

Hva tror dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan også være fordi det begynner å bli dårlig plass i magen din, så hoftene til babyen blir på en måte mere bøyd, så føttene til babyen blir liggende nærmere hodet. Dermed vil du også kjenne sparkene lenger nede. Grunnen til at jordmor ikke har sjekket leie til babyen, er nok fordi det ikke er så viktig enda. Babyen kan jo snu seg nesten helt opptil fødsel (hvis hodet ikke er festet). Hvis de hadde sjekket før og babyen lå på tverr, så ville de ikke gjort noe enda uansett. Jeg er i uke 39 og babyen ligger visst helt fritt og kan snu på seg fortsatt. Bare stol på at jordmor vet hva hun driver med. Så kan du jo spørre litt ekstra neste gang når hun sjekker deg.

Skrevet

babyen min ligger i tverrleie (36+6) og her er de "tegnene" jeg har:

-ingen problemer med at babyen presser opp i lungene eller ribbeina

-lavt sf-mål

-Kjenner sparkene helt ute på høyre side i navlehøyde, kjenner hodet dunker ute på venstre siden

-Når jeg kjenner etter (liggende på rygg) kjenner jeg at beina og rumpen er på høyre side (beina ligger oppover da) og hodet er på venstre siden

-Kjenner hikking rundt navlen og lenger ut mot venstre siden

Skal på ultralyd på onsdag for å sjekke hvordan hun ligger, blir keisersnitt hvis hun ikke snur seg.

Skrevet

Takk for svar!

Mitt SF mål ligger midt på røde streken, så det er vel normalt. Men jeg kjenner ingen plager med ribben etc. Time will show:) Men skal få det sjekket neste uke hvertfall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...