Gå til innhold

Dette med å være bra far,

Anbefalte innlegg

Skrevet

som verdens beste sjekke triks! Det er feil, feil og atter feil. Vel jeg vi lvel tro at det er slik for de fleste, og det er slik for de fleste jeg kjenner.

Misforstå meg rett, god far er vel og bra det, men beste sjekketriks er jo å være en god mann, elsker og livspartner. At han skal være god for meg er det aller viktigste! Selvsagt fint om han er god mot andre også, og jeg mener på ingen måte at han skal kunne være fæl mot andre. Men for meg i valg av partner er det jo det aller viktigste hvordan han er mot meg. Ikke hvordan han er mot erken barna eller eksen, eller mamman sin.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enig, SÅ enig

Og en mann kan være god far for de "nye" barna sine selv om han ikke har vært en god far for et annet. Noen menn blir fedre uten å helt ønske det selv, det vet da alle. Og så blir han eldre,mer moden, og klar for barn. Han finner den rette, og ønsker seg barn med henne... Disse barna bor han sammen med, deltar i alle deres aktiviteter, legger de hver kveld, har hovedansvaret for de, følger de hele tiden opp. Knytter sterke bånd til dem... bånd som er vanskelige å bryte...

Sånn er det bare...

Noen kvinner velger bort barna sine,ved å ta abort... Det er umulig for menn.

Skrevet

Hmm.... Hadde ikke mannen min vist interesse for barna mine, ville ikke jeg vært interessert i ham. Jeg vil mye heller ha en mann som er genuint glad i barna sine og som viser dette, enn en feig jævel som stikker halen mellom beina sine og stikker med en gang problemer oppstår.

Hvordan en mann behandler barna sine sier mye om han som person, og om hvilke kvaliteter (empati og medmenneskelighet) han innehar. En mann som overser sine barn tenner ingen plugger ved meg, for dette sier meg at han trolig ikke vil behandle mine barn noe bedre.

Er selvsagt enig i at han ellers skal være en god mann og partner, men jeg ville ikke giftet meg med ham dersom det viste seg at han og ungene ikke gikk overens. Man kan dumpe en mann til fordel for barna, men man kan ikke dumpe barna til fordel for en mann. Dette må vel gjelde begge partene vil jeg tro.

Nina

Skrevet

Nei ærlig talt!! Hadde aldri blitt sammen med en mann som ikke tok ansvar for sine egne barn., da er det vel stor fare for at han ikke gidder bry seg om de barna vi får sammen også!

En ordentlig mann tar da ansvar.

Hadde helt klart falt for en mann som var en kjempe flink far :))

Skrevet

Ja til en god far OG en god mann :) Begge deler må jo være der!

Skrevet

Å oppføre seg anstendig mot eksen, moren sin eller barna hans, eller hvilke som helst andre, viser karakter. Alle er bra mot en de er nyforelsket i, det er ingen bragd. Men hvordan man tar hensyn til folk man ikke har spesiell glede eller nytte av selv, viser hva som bor i en.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...