Gå til innhold

HB

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvilke tall har dere ligget på når dere har tatt blodprosenten? idag var det 13,8 på meg, og jeg er 36+2 på vei.. jordmor lo og sa at her gjorde det ikke noe om jeg mistet litt blod under fødsel, og at det var helt utrolig at jeg hadde såpass når jeg var gravid.. jeg som trodde jeg var i dårlig form ;) hehe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg lå på 12, 5 sist kontroll hos jordmor...uke 34;) Var bra det sa ho...

Skrevet

Hihi, bra du ikke er toppidrettsutøver. (Eller for alt jeg vet er du kanskje det da...)

Jeg har hatt ca 14.5. Blodverdiene kan bli høyere enn normalt hvis man er dehydrert.

Skrevet

det var jo flott, her går det på ned. klarte etter blodprøve i armen sist kontroll å få den opp i 10.

Skrevet

ligger på 13,3 nå. uke 37+1. begynte på 14,9. tåler nok å miste litt blod jeg å. har nok at det;)

veldig bra sier legen!!

Skrevet

jeg er i min 30 uke... hb lå på 12. sist jeg var på kontroll.. dette var vist kjempe bra...ser på helsekortet der står det at når jeg var 9+5 på vei lå hb på 14.2.. så det har jo gått litt ned.. hehe

Skrevet

da jeg var hos legen i juni var hb på 10,7. var hos legen igjen 14 aug, da var den på 9,1 og fikk beskjed om å begynne med jerntabl daglig frem til neste kontroll 31 aug. for å se om det hadde steget og jernlageret skulle sjekkes også.

jeg er 35+3 uker

Skrevet

10,1 på sist kontroll.. fikk beskjed om å spise leverpostei, gulrøtter, rødbetter (blæ) spinat (blæ) og tomater (blæ) for å få det til å stige, vil helst slippe jerntilskudd da jeg blir dårlig i magen av d så om det er på vei opp på neste kontroll om 1 uke så tror eg d skal gå fint.. vil heller trykke i meg noe enn jerntabeletter .. så lever i håpet :D

Skrevet

13,8 er jo en kjempefin blodprosent, helt som du ikke skulle være gravid! Jeg skal måle i dag, den var drøyt 10 for et par uker siden, har mistanke om at den har sunket betraktelig (35+3). Sist svangerskap var jeg nede i 7 etter fødselen - da var jeg slapp da!

Skrevet

Hm, jeg har ikke tatt Hb kontroll en eneste gang i dette svangerskapet. Er ikke det litt rart? Var hos legen sist uke og var da 34+4 men han ville ikke ta Hb kontroll da heller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...