smn1 Skrevet 20. august 2007 #1 Skrevet 20. august 2007 mamma spurte i sted om hvordan formen var, eg sa bare at den var ganske bra. da sa hun at eg så litt hoven ut i ansiktet akkurat som eg nettopp har stått opp, noe eg ikke hadde. når eg så meg i speilet selv kunne eg godt forstå hvorfor hun lurte for eg så ganske hoven ut. eg var på kontroll hos jordmor på tirsdag, altså 6 dager siden og da veide eg akkurat 70 kg. når eg hoppa på vektå hos mamma (den er presis) viste den nesten 74 kg. normalt så går det ikke ann å legga på seg 4 kg på 6 dager så dette må være vann i kroppen men så mye? noen som kjenner seg igjen og kanskje vet hva som gjør at det blir så ekstremt mye nå på slutten. eg har termin 13. sept så det er en stund til. hadde dette skjedd gradvis så hadde eg ikke reagert i det hele tatt men 4 kg på 6 dager?! begynner å bekymre meg eg nå, hjelp!
Gjest Skrevet 20. august 2007 #2 Skrevet 20. august 2007 vekta hjemme og den hos JM trenger jo ikke å være like.. jeg veier alltid mer hjemme, og jeg tror neppe at jeg legger på meg en kg hver gang jeg drar hjem fra JM;) men du kan jo ha lagt på deg litt på 6 dager, og da kan jo vann være mye av årsaken. tror ikke du trenger å bekymre deg altså.. jeg har ikke begynt å få noe vann i kroppen selv, men da mamman min var gravid sist, blei hun større og tyngre for hver dag på slutten!!
dårligfantasi Skrevet 20. august 2007 #3 Skrevet 20. august 2007 mener ikke og skremme deg.. men raskt opp i vekt og hevelser, kan være tegn på svangerskaps forgiftning.. syns du skal sjekke det..
smn1 Skrevet 20. august 2007 Forfatter #4 Skrevet 20. august 2007 vektå hos legen og jordmor varierer litt, ca 0,5-1 kg men den som eg bruker hjemme og den som jordmor har pleier å vise ganske likt så eg har som regel gått ut i fra den hjemme/jordmor. sist gang eg veide meg hjemme var på lørdag og da viste den 70-70,5 kg og i dag altså 3 dager seinere viser den 74 kg.eg er ikke lettskremt i det hele tatt men følte at det var noe som ikke stemte
smn1 Skrevet 20. august 2007 Forfatter #5 Skrevet 20. august 2007 nå har eg lest litt om dette med svangerskapsforgiftning. på siste kontroll hos jordmor på tirsdag påpekte hun at blodtrykket er blitt litt høyere og det var litt eggehvite i urinen. eg kjenner eg har hovnet litt opp i hendene og ansiktet. eg ringer til jordmor i morgen bare for å være på den sikre siden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå