Anonym bruker Skrevet 20. august 2007 #1 Skrevet 20. august 2007 Prøvingsattest og? Og hvor får jeg tak i papirene? Og ca hvor lang tid tar dette? Haster litt.....
rødhette* Skrevet 20. august 2007 #2 Skrevet 20. august 2007 Dere må levere inn papirene på folkeregisteret, og får enten tilsendt prøveattesten hjem til dere eller direkte til vielsesstedet. Anbefaler deg å ta kontakt med ditt lokale folkeregister, er kun de som kan svare på hvor lang tid det tar. Det varierer fra folkeregister til folkeregister. Dere trenger ikke mer enn prøvingsattesten og legitimasjon
Anonym bruker Skrevet 20. august 2007 #3 Skrevet 20. august 2007 ok, takk! Trodde det var masse innviklet papirarbeid jeg! Da er det bare å ringe folkeregisteret og si jeg vil ha prøvingsattest altså?
rødhette* Skrevet 20. august 2007 #4 Skrevet 20. august 2007 Fullt så enkelt er det ikke, nei Du og han du skal gifte deg med, må fylle ut hver deres egenerklæring. Så må hver deres forlover fylle ut hver sin forlovererklæring. Disse fire papirene leveres inn, og dere vil da få en prøvingsattest
Anonym bruker Skrevet 22. august 2007 #5 Skrevet 22. august 2007 Kommer an på hvor dere skal gifte dere... Vi trengte ikke prøvingsattest der vi giftet oss,bare pass(men hadde ordnet klart attester likevel da,hadde egentlig planer om et annet sted,men endra oss!)
Anonym bruker Skrevet 22. august 2007 #6 Skrevet 22. august 2007 Slik reglene er nå, trenger man prøvingsattest for å gå det godkjent i Norge... at man er gift.
Kanskje snart? *igang igjen * Skrevet 23. august 2007 #7 Skrevet 23. august 2007 Foedselsattesten kan det og hende du maa bringe..KOmmer an paa hvilket land dere skal gifte dere i
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå